FANDOM

Отличителни знаци
Ent cdore
Captain-Commodore sleeve stripes, 22nd century
Звезден флот на Обединената Земя
Tos cdore
Звезден флот, 2260те
Комодор
Mov cdore-sleeve
Звезден флот, краят на 2270те - 2350те

Комодор е звание използвано във военните сили на редица цивилизации. Исторически това е най-нисшето от всички адмиралски звания използвани от военноморските сили, заемащо място в командната йерархия под контраадмирал, но над капитан. Офицерите носещи това звание обикновено командват групи от кораби. Еквивалентния в армията чин е бригаден генерал.

В Звездния флот званието комодор съществува самостоятелно до около 2364 година. През 2366 година Джорди Ла Фордж нарича подигравателно центурион Бохра "комодор", в отговор на което последният подчертава истинското си звание.

Комодори присъстват в Стар Трек: Оригиналният сериал и Стар Трек: Ентърпрайз. В епизода "Конспирация" на Стар Трек: Следващото поколение, младши командир Дейта прочита няколко заповеди издадени от комодори, докато разследва подозренията за конспирация сред най-висшите членове на Командването на флота. В хода на целия сериал, обаче, самото звание не е споменато в диалозите нито един път, с изключение на подигравката на Ла Фордж. Офицери с такъв чин не се появяват и не са споменавани също в Стар Трек: Космическа станция 9 и Стар Трек: Вояджър. Въпреки това според редица романи, които стоят извън канона, комодорското звание е запазено през втората половина на 24 век.

Комодори от Звездния флот Редактиране

Community content is available under CC-BY-NC unless otherwise noted.