FANDOM

Sisko outlines operation return

Капитан Сиско разяснява плана си.

Пети флот е един от флотове на Звездния флот взели участие във войната с Доминиона.

През 2374 година Бенджамин Сиско съставя план за отвоюването на Дълбок космос 9 от Доминиона. За целта той предвижда създавенето на голяма бойна група състояща се от елементи от Пети, Втори, и Девети флот.

Веднага щом планът е одобрен от Командването на Звездния флот на Пети флот е наредено да се отегли от сраженията по вулканската граница и да се прегрупира при Звездна баз 375. Това предизвиква загриженост у тези, които следят движенията на федерационните сили, сред които са Уеюн и Дамар.

Пети и Втори флот

Бойната група, която включва елементи от Пети флот.

Впоследствие новосформираната бойна група се състои само от елементите от Пети и Втори, защото Девети флот не успява да стигне навреме до сборния пункт. Така някъде в пространството между Дълбок космос 9 и Звездна база 375 силите на Федерацията се сблъскват с голям флот на Доминиона и се провежда една от решителните битки в хода на цялата война. Сред корабите в смесената бойна група са USS Венчър, USS Магелан, USS Маджестик, USS Кентавър, USS Кортез, USS Сарек, USS Ситак и USS Худ.

Community content is available under CC-BY-NC unless otherwise noted.