FANDOM

La guerra entre la Federació i els klingons del 2256 és el conflicte entre la Federació Unida de Planetes i l'Imperi Klingon que succeeix a la sèrie de televisió Star Trek: Discovery.

Des de la Batalla de Donatu V el 2245, les dues civilitzacions no havien interactuat entre elles, en una mena de guerra freda interesteŀlar.

El conflicte va començar arran de la batalla de les estrelles binàries, provocada pel klingon T’Kuvma per provocar la unió de tots els clans klingons en una causa comú contra la Federació.

Batalla de les estrelles binàries Edit

Aquesta batalla la va iniciar en T'Kuvma danyant un repetidor interesteŀlar de la Federació en un sistema binari a Gamma Hidra, prop de la zona neutral romulana, per provocar una confrontació. La nau USS Shenzhou va ser enviada a investigar l'incident. Durant la investigació, la comandant Burnham va matar un klingon hostil. La Shenzhou va enviar un senyal d'auxili a totes les naus properes alhora que en T'Kuvma va activar el far de Kahless per cridar els 24 clans klingons. Després de la crida, es van reunir deu naus de la Federació i vint-i-quatre naus klingons, una de cada clan. En T'Kuvma va ordenar atacar la Shenzhou, que va començar a fer maniobres evasives. Poc després les naus de la Federació van respondre al foc, causant grans danys a les naus klingons. La resposta de les naus klingons i la seva superioritat numèrica provoca la destrucció de l'USS Clarke i l'USS Yeager i la Shenzhou va quedar seriosament danyada, perdent el control de vol. La batalla continua amb la pèrdua d'almenys set naus de la Federació fins que els líders klingons veuen que la batalla està guanyada i decideixen tornar a Kronos i unir-se per lluitar contra la Federació.

Al final de la batalla, quan la nau d'en T'Kuvma es queda sola en el lloc de la batalla, la tripulació de la Shenzhou transporta un explosiu dins la seva nau i s'hi transporta per capturar-lo. Durant l'abordatge, la capitana Georgiou resulta morta i la Michael Burnham mata en T'Kuvma per l'esquena.

Final de la guerra Edit

Quan la Discovery va tornar al món normal amb l'emperadriu Philippa Georgiou del món paraŀlel, l'almirall Katrina Cornwell li diu que al món normal ella no és ningú, però l'emperadriu Georgiou diu que ella sap com vèncer els klingons, qui pràcticament havien guanyat la guerra. L'emperadriu Georgiou fa un pacte amb l'almirall Cornwell: ella els ajudarà a guanyar la guerra a canvi de la seva pròpia llibertat i de liderar l'atac definitiu. L'almirall Cornwell accepta i nomena l'emperadriu Georgiou com la nova capitana de l'USS Discovery. La Georgiou proposa anar a Kronos amb el motor d'espores de la Discovery, però en realitat ha de llançar una bomba que destruirà tot Kronos. La Michael Burnham descobreix que aquesta idea ve de l'almirall Cornwell, i la tripulació de la Discovery s'oposa a aquesta missió dient que la Federació Unida de Planetes no té aquests ideals. A canvi, la Michael proposa a la L’Rell que ella tindrà el destí de Kronos a les seves mans, i ha de dir als seus líders que si no acaben la guerra, ella destruirà Kronos. La L’Rell ho fa, i la guerra acaba.

Community content is available under CC-BY-NC unless otherwise noted.