Memory Alpha
Advertisement

Het rangen systeem van de Bajoran militie vertoont overeenkomsten met rangsystemen zoals deze op Aarde gebruikt worden.

Bajoran militie rangen en insignes
Generaal
Kolonel Kolonel insigne Kolonel insigne
Veld-kolonel
Majoor Majoor insigne
Kapitein
Luitenant Eerste luitenant insigne

Generaal[]

GeneralKrim.jpg
Een generaal in 2370

Generaal is een vlagofficier rang, die vergelijkbaar is met de Starfleet admiraal rang. Generaals dragen een tenue met epauletten en twee gouden onderscheidingstekens aan elke zijde van hun kraag.

Kolonel[]

KiraNerys2375.jpg
Een kolonel in 2375

Kolonel is een ongeveer vergelijkbaar met de Starfleet kapitein rang. Kolonels dragen een zilveren onderscheidingsteken op de kraag.

Veld-kolonel[]

ColonelDay.jpg
Een veld-kolonel in 2370

Veld-kolonel is vergelijkbaar met de Starfleet commandant rang. Veld-kolonels dragen een gouden Bajoran onderscheidingsteken waarop één halfrond zwart is.

Majoor[]

KiraNerys2369.jpg
Een majoor in 2369

Majoor is vergelijkbaar met de Starfleet luitenant-commandant rang. majoors dragen een geheel gouden onderscheidingsteken op de kraag.

Kapitein[]

Kapitein is vergelijkbaar met een Starfleet luitenant.

Eerste luitenant[]

Okala, Things past.jpg
Een eerste luitenant in 2373

Eerste luitenant is vergelijkbaar met de Starfleet luitenant j.g. rang. Eerste luitenanten worden vaak "luitenant" genoemd.

  • Luitenant Okala

Tweede luitenant[]

Neela.jpg
Een tweede luitenant in 2373

Tweede luitenant is vergelijkbaar met de Starfleet vaandrig rang. Tweede luitenanten worden vaak "luitenant" genoemd.

  • Luitenant Neela

Onderofficier personeel[]

Odo.jpg
Hoofdbeveiliging Odo in 2373
Tagana.JPG
Een zuster in 2372

Bajoran onderofficier personeel hebben titels die vergelijkbaar zijn met die in Starfleet. Over het algemeen dragen ze geen onderscheidingstekens, maar hun rang is waarneembaar aan de maat van de kraag en de kleur van de kleding.

Dit overzicht toont enkel rangen die gebruikt zijn door de strijdkrachten van de bekende mogendheden.
Advertisement