Ładunek głębinowy - widoki

Ładunek głębiowy [ang. depth charge] to broń przeznaczona do rażenia statków kosmicznych, które ukrywają się w miejsca utrudniających ich zlokalizowania i namiar. Takich jak atmosfera olbrzyma gazowego FGC-2151-041628.

Budowa[edytuj | edytuj kod]

Atak ładunków głębinowych
Ładunek głębinowy-0010 ENT S01E01-02.jpg
Ładunek głębinowy-0011.jpg
Ładunek głębinowy-0012.jpg
Ładunek głębinowy-0013.jpg
Ładunek głębinowy-0014.jpg
Ładunek głębinowy-0015.jpg
Ładunek głębinowy-0016.jpg

Obudowa ładunku głębinowego ma na górze stożek prostokątny z zaokrąglonym czubku dolna część to cylinder nieznacznie dłuższy od czubka. Na dolne cylindra znajdują się 4 płetwy.

Ładunek głębinowy posiada w wnętrzu ładunek substancji o charakterze wybuchowym oraz programowany zapalnik umożliwiający detonację w odpowiedniej głębokości albo zdalnie.

Detonacja ładunku wywołuje falę energii w wszystkich kierunkach. Do zniszczenia lub uszkodzenia statku kosmicznego nie jest wymagane bezpośrednie trafienie. Wystarczy wybuch w wystarczającej odległości od statku kosmicznego.

Sekwencja ataku[edytuj | edytuj kod]

Statki komórki (cylindryczne) posiadają wyrzutnie w tylnej górnej części statku.

Statki określają szacunkową pozycję statku celu następnie ustala szacunkowy tor lotu statku. Następnie wystrzeliwuje w górę ładunek głębinowy, który jest detonowany zdalnie lub na zaprogramowanej wysokości. Leci dalej wystrzeliwuje kolejne ładunki i skanuje dany region w poszukiwaniu szczątków statku lub możliwych wycieków energii lub innych substancji używanych przez statki kosmiczne.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Ostrzał ładunkami głębinowymi
Efekty ostrzału

2151, 16 kwiecień (data szacunkowa). Podczas misji ratunkowej Klaang Enterprise, NX-01, ukrywała się w warstwie fosforowej olbrzyma gazowego FGC-2151-041628, gdzie była ostrzeliwana przez dwa statkami komórkami należące do Suliban Cabal. Używali ładunki głębinowe, których wybuchy wywoływały potężne wstrząsy i wybuchały przegrody. Kiedy wybuchy zbliżały się do Enterprise, statek zmieniał pozycję o 5 km, aby uniknąć poważniejszych uszkodzeń lub zniszczenia. (ENT: Broken Bow)

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-NC, o ile nie zaznaczono inaczej.