Memory Alpha
Advertisement

Ambulatorium [ang. sickbay] to miejsce udzielana pomocy medyczne przez wykwalifikowany personel medyczny. Przeprowadzona jest wstępna ocena stany pacjenta, szczegółowa diagnoza za pomocą dostępnych narzędzi, oraz wykonanie procedur medycznych i zastosowanie leków koniecznych do przywrócenia pacjenta do stanu normalnego odpowiadającego danemu gatunkowi.

Ambulatoria[]

Ambulatorium - Klasa NX[]

Dokładny opis : Ambulatorium - Klasa NX
Ambulatorium - klasa NX
Ambulatorium - klasa NX

Ambulatorium na statkach klasy NX na pokładzie E i było jedynym oddziałem do leczenia chorych. Pomieszczenie mogło łatwo zaopiekować się chorymi członkami załogi, jak również pacjentami niebędącymi humanoidami.

Instalacja znajdowała się stosunkowo dużym otwartym obszarze, gdzie znajdowało się głównej strefie ambulatorium znajdowało się wyposażenie laboratoryjne. Pomieszczenie posiadało również główny stół operacyjny, oraz kilka łóżek biologicznych na bokach pomieszczenia dla pacjentów odzyskujących zdrowie i komora obrazowania. (ENT: Broken Bow, These Are The Voyages..., Fight or Flight, A Night in Sickbay, Regeneration)

Ambulatorium - Klasa Walker[]

Dokładny opis : Ambulatorium - Klasa Walker
Ambulatorium - klasa Walker

2256 SD 1207.87-1207.89 (data szacunkowa). Po 3 godzinnym pobycie w ambulatorium Komandor Burnham odzyskała przytomność, przerwała leczenie i udała się na mostek Kapitan zwróciła jej uwagę, że powinna być w ambulatorium.

Po tym jak doprowadzili do ujawnienia się Klingońskiego statku, Kapitan kazał Burnham wrócić do ambulatorium, żeby zakończyła leczenie i wróciła na mostek. (DIS: The Vulcan Hello)

Ambulatorium - Klasa Constitution[]

Dokładny opis : Ambulatorium - Klasa Constitution
Ambulatorium TAS w 2269
Ambulatorium TAS w 2269

2269 SD 5221.3 - 5221.8. Po powrocie zespołu zwiadowczego na pokład U.S.S. Enterprise, NCC-1701, a raz z nimi obca forma życia. Kapitan Kirk po dotarciu na mostek prosi o status statku. Uhura poinformowała go, że raport z ambulatorium mówił o braku urazów [zranień] załogi. (TAS: Beyond the Farthest Star)

Dokładny opis : Ambulatorium - Klasa Constitution Alpha

Ambulatorium - Klasa Galaxy[]

Dokładny opis : Ambulatorium - Klasa Galaxy
Przygotowania w ambulatorium
Przygotowania w ambulatorium

2364 SD 41153.7-41153.8. Podczas pierwszego kontaktu załogi U.S.S. Enterprise, NCC-1701-D z istotą zwaną Q, Porucznik Torres został zamrożony, po czym został niezwłocznie przeniesiony do ambulatorium, gdzie udzielono mu koniecznej pomocy medycznej.

Worf otrzymał raport z ambulatorium, że stan Porucznika Torres był lepszy. O czym poinformował Kapitana Picard. (TNG: Encounter at Farpoint)

Ambulatorium - Klasa Defiant[]

Dokładny opis : Ambulatorium - Klasa Defiant

Tutaj napisz treść sekcji strony.

Ambulatorium - Klasa Intrepid[]

Dokładny opis : Ambulatorium - Klasa Intrepid

Tutaj napisz treść sekcji strony.

Informacje tła[]

W scenariuszu Where No Man Has Gone Before, ambulatorium jest opisane jako "mały 'szpital', przyjemny i komfortowo urządzony pokój, nie jest to typowy spartański szpital". Scenariusz opisuje wyposażenie pokoju.

Scenografia ambulatorium widziana w Star Trek: The Motion Picture został pierwotnie zbudowany dla przerwanego serialu telewizyjnego Star Trek: Phase II. Został ponownie użyty w Star Trek II: The Wrath of Khan, a także stał się obskurnym barem odwiedzanym przez dr McCoy w Star Trek III: The Search for Spock.

Scenografia została później przebudowana, aby służyć jako ambulatorium U.S.S. Enterprise, NCC-1701-D dla TNG. Scenografia ambulatorium podwoił się również jako scenografia salonu obserwacyjnego, podczas pierwszego sezonu TNG. Kiedy scenografia przedstawiała ambulatorium, jej okna były pokryte dywanem. (Star Trek: The Next Generation Companion (3 ed., str. 10)) Kontury miejsc, w których znajdowały się okna, można zobaczyć w scenach w ambulatorium. Do tej scenografii dołączony mały medlab, za drzwiami obok gabinetu Doktor Crusher. Był stłoczony za transporter pokojem i trudnym do kręcenia, a ostatecznie pojawił się tylko trzy razy: raz jako Bio Lab w Home Soil, ponownie jako laboratorium Wesley na początku trzeci sezon i jego ostatecznym wyglądem jako laboratorium taktyczne w The Mind's Eye. Doprowadziło to do powstania nowego, oddzielnego laboratorium wielofunkcyjnego, które pojawiło się pod koniec tego samego sezonu. Przedmioty i układ w ambulatorium zmieniały się stopniowo w trakcie trwania serii, w tym usunięcie przyciemnianego na brązowo okna przed głównym łóżkiem biologicznym pokazanym w The Naked Now.

Pojawił się również jako ambulatorium U.S.S. Enterprise, NCC-1701-A w Star Trek V: The Final Frontier i Star Trek VI: The Undiscovered Country, w tej samej podstawowej konfiguracji. Panele sterowania i technologię z 24 wieku można było zobaczyć na planie Star Trek V, ale w przypadku Star Trek VI, scenografia został lepiej przerobiona, aby ukryć elementy z epoki TNG.

Zestaw został następnie przerobiony, aby stać się ambulatorium Voyager dla VOY i U.S.S. Enterprise, NCC-1701-E w obu Star Trek: First Contact i Star Trek: Insurrection. Elementy z tego wcielenia scengrafii zostały włączone do klasy Prometheus w Message in a Bottle. Scenografia została rozebrana po tym, jak Voyager zapakowane w 2001.

Zbudowano nową scengrafię dla U.S.S. Enterprise, NCC-1701-E w Star Trek Nemesis, chociaż używał on biołóżeka z TNG (które pochodziły z The Motion Picture).

Dla U.S.S. Defiant, NX-74205 mesa została przerobiona na ambulatorium. (AOL chat, 1997)

Wiele przedmiotów znalezionych w ambulatorium Enterprise (NX-01) zostało sprzedanych w It's A Wrap! sale and auction. [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8]

Advertisement