FANDOM

Angel One (odcinek) Edytuj

Edytuj

Edytuj

TNG , odcinek 1x14 Numer produkcyjny: 40271-115

Data emisji: 25 stycznia 1988

Scenariusz Edytuj

Patrick Barry

W reżyserii Edytuj

Michael Rhodes 41632,9 ( 2364 )

Podczas gdy Riker prowadzi drużynę gości na planetę zdominowaną przez kobiety, tajemniczy wirus rozprzestrzenia się wśród załogi Enterprise .

streszczenie Edytuj

Zwiastun Edytuj

USS Enterprise -D odkrył szczątki Odin , frachtowca, który zniknął siedem lat wcześniej . Został on wyłączony w wyniku zderzenia z asteroidą , a na pokładzie nie ma oznak życia , ale brakuje trzech kapsuł ratunkowych . Enterprise podróżuje do Angel I , najbliższej planety klasy M , w poszukiwaniu ocalałych. Angel I jest społeczeństwem zdominowanym przez kobiety, rządzonym przez sześć wybranych kobiet i przywódcę znanego po prostu jako "wybrany". Minęło 62 lata od ostatniego kontaktu Federacji z planetą .

Enterprise wita planetę, a Troi rozmawia z wybranką, panią Beatą . Chociaż początkowo nieufnie, zgadza się pozwolić drużynie wyjazdowej na zejście na planete.

akt pierwszy Edytuj

Drużyna " Data" , Riker , Troi i Yar przesyłają się na planetę, gdzie spotykają się z Beatą i pytają o każdego, kto żyje na planecie. Nadal podejrzliwa, pyta, dlaczego dopiero nadchodzą, a Riker wyjaśnia, że ​​odkrycie przez Enterprise statku frachtowca było nieoczekiwane. Ich jedynym celem jest znalezienie wszystkich, którzy przeżyli i sprowadzenie ich do domu. Inny członek rady, Ariel , wyraża swoje obawy, a Beata odmawia im poinformowania, czy są ocaleni. Zamiast tego męski sługa Beaty, Trent , zabiera ich do innego pokoju. Troi uważa, że ​​odmowa Beaty, by powiedzieć im o tych, którzy przeżyli, potwierdza, że ​​w rzeczywistości są ocaleni.

Wracając do Enterprise , Picard mówi Worfowi podczas podroży turbowindą , że muszą przygotować się do podróży do Strefy Neutralnej, kiedy drużyna gości wraca, ponieważ romulańskie krążowniki zostały wykryte w pobliżu jednego z posterunków granicznych Federacji. Gdy przechodzą przed holodeck, trafiają na nich śnieżka rzucana przez Wesleya. Picard beszta go. Wykrywa również niezwykły zapach, który Worf określa jako rozkwitający w nocy Throgni , zapach klingoński .

Data bada niektóre perfumy, gdy Trent wraca, by sprowadzić je z powrotem do komnat rady. Beata mówi im, że chociaż decyzja nie była jednomyślna, postanowili opowiedzieć im o tych, którzy przeżyli. Mówi, że było ich czterech, a ich przywódcą jest człowiek o imieniu Ramsey . Jednak teraz ukrywają się przed uciekinierami: jakiś czas po przybyciu do Angel I zaczęli nadużywać gościnności, którą otrzymywali, i zaczęli sprawiać kłopoty. Ostrzega Rikera, że ​​są niebezpieczni.

Akt drugi Edytuj

Tymczasem dr Crusher mówi Picardowi, że Wes i jego przyjaciel są chorzy na dolegliwości układu oddechowego. Pracuje jednak nad szczepionką . Na planecie data sugerują, że mogą zlokalizować tych, którzy przeżyli, szukając platyny , elementu, który nie został znaleziony w Aniele I, ale który zostałby przyniesiony przez tych, którzy przeżyli. Dane prosi La Forge o rozpoczęcie wyszukiwania. Rikerowi zostaje przyniesiony strój noszony przez ludzi z planety, ponieważ chce go nosić, gdy spotyka Beatę, aby zaimponować jej noszeniem miejscowej odzieży. Troi i Yar uważają jednak, że wyglądał zabawnie.

Dr Crusher bada kapitana Picarda, ogłasza, że ​​nie nadaje się do dowodzenia i rozkazuje mu spać. Opowiada i mówi La Forge, że ma dowództwo. La Forge siedzi na krześle kapitana, a Worf mówi mu, że platyna została zlokalizowana na planecie. Riker spotyka się z Beatą i mówi jej, że Enterprise znalazł lokalizację ocalałych. Ariel jest wciąż podejrzliwa i mówi o tym Rikerowi, po czym się burzy. Riker czeka z Beatą i mówi Yar, aby rozpoczął poszukiwania. Ona, Data i Troi kierują się na miejsce platyny, j gdzie spotykają mężczyznę, który mówi, że ich oczekiwał.

Akt trzeci Edytować Edytuj

Crusher mówi La Forge, że jest jeszcze 82 przypadków wirusa. Worf następnie opuszcza most, aby udać się do ambulatorium . Tymczasem Yar mówi Ramseyowi, jak go znaleźli, i mówi mu, że przyprowadzają go do domu. Szokuje ich, mówiąc im, że nie chce odejść, kiedy on i inni są szczęśliwi. Mają żony, aw niektórych przypadkach dzieci.

Beata mówi Rikerowi, że Ramsey i jego przyjaciele to anarchiści i wyjęci spod prawa. Zaczyna flirtować z nim, a kiedy zaczynają się całować, Trent wchodzi z prezentem, który Riker przyniósł jej. Pokazuje jej kryształ medytacyjny Albeni , zanim wrócą do pocałunków. Ramsey mówi reszcie zespołu, że początkowo myśleli, że Angel był wspaniały, ale potem zobaczyli, że mężczyźni nie mają szacunku i byli dyskryminowani. Kiedy się wypowiadali, zmuszeni byli zostać zbiegami. Nie chce odejść, a Data dodaje, że nie mogą go zmusić, ponieważ on i jego załoga nie są członkami Gwiezdnej Floty , ani też nie muszą przestrzegać Najwyższej Dyrektywy . Crusher mówi La Forge, że jest więcej chorych niż łóżek, i zauważa, że ​​byliby poważnie niedożywione, gdyby zmuszeni byli podjąć działania przeciwko Romulanom.

Yar kontaktuje się z La Forge, prosząc o przeniesienie trzech z nich do poprzedniej lokalizacji, gdzie będą się przegrupowywać razem z Rikerem i wrócić na statek. Informuje ich, że jedna trzecia załogi jest zarażona, a kolejne romulańskie statki zbliżają się do strefy neutralnej. Ramsey nie powie im, skąd wiedział, że nadchodzą, ale po tym, jak wyskakują, Ariel wychodzi z jaskini i całuje go.

Riker jest z Beatą, gdy wchodzi Trent i mówi jej, że drużyna gości nie ma tych, którzy przeżyli. Beata mówi, że jest zmuszona skazać ocalałych na śmierć.

Akt czwarty Edytować Edytuj

Doktor Crusher odwiedza Picarda w swojej kwaterze, żeby podać mu lekarstwo i zauważa ten sam zapach, który Picard wyczuł na holodeku. Uświadamia sobie, że w ten sposób rozprzestrzenia się wirus. Na dole, data mówi Rikerowi, że siedem romulańskich krążowników znajduje się teraz w pobliżu placówki, a USS Berlin zareagował na wezwanie pomocy. Jednak obecność Enterprise jest nadal uważana za żywotny pokaz siły Gwiezdnej Floty.

Beata sprowadza Ramseya i jego załogę, których znalazła, śledząc Ariel. Mówi Rikerowi, że zbiegowie mają zostać jutro straceni. Riker jest oburzony i prosi ją o kolejną szansę przekonania Ramseya, by odszedł z nimi. Zgadza się, ale Ramsey wciąż nie pójdzie. Riker i tak chce przesłać je na pokład wbrew ich woli, z naruszeniem przepisów. Jednak dr Crusher nie pozwoli nikomu wejść na pokład statku. La Forge uległa wirusowi i nie może znaleźć lekarstwa. Riker zamawia Data, aby przesłać dane i przenieść Enterprise do Strefy Neutralnej, zanim będzie za późno.

Akt piąty Edytować Edytuj

Następnego dnia Trent zaprasza ich do egzekucji. Dane kontaktują się z nimi i mówią, że mają jeszcze czas, zanim ich statek musi opuścić Strefę Neutralną: dokładnie 47 minut. Riker zgadza się wziąć udział w egzekucji, która zostanie przeprowadzona poprzez rozpad tych uciekinierów . Riker wygłasza przemówienie na temat tego, jak Beata próbuje powstrzymać ewolucję, czego nie da się zrobić, i ostrzega ją, że po prostu zrobi męczennika z Ramseya. W ostatniej sekundzie ustępuje i odkłada na później. Crusher informuje Dane, że opracowała lekarstwo. Dane następnie informują Rikera, że ​​Enterprise jest gotowy do powrotu drużyny gości. Riker instruuje Date, aby utrzymywały blokadę drużyny wyjazdowej i grupy Ramseya, ale aby pozostały w gotowości do dalszych instrukcji. Beata następnie wraca i mówi, że postanowiła pozostać egzekucjami, a ona wygna Ramseya i jego zwolenników do odległego regionu. Nie jest tak gościnna jak reszta naszej planety, ale jest pewna, że ​​jeśli będą ciężko pracować, mogą stworzyć sobie życie ... i żyć swobodnie, jak im się podoba.

Drużyna gości wraca do Enterprise i zostaje zaszczepiona przez Dr. Crusher przeciwko wirusowi. Kapitan Picard, choć zachrypnięty, powrócił na mostek , a statek kieruje się do Strefy Neutralnej.

Ciekawostki Edytuj

-Ten odcinek to pierwsze wspomnienie o Romulanach w serii.

-Ten odcinek to pierwszy wypadek, gdy La Forge dowodzi statkiem.

Edytuj