FANDOM

Atak [ang. Attack] to działanie taktyczne przy wykorzystaniu wojsk lądowych, lotnictwa, sił specjalnych i marynarki wojennej. Atak polega na gwałtownym i silnym uderzeniu na przeciwnika przy użyciu umiejętnego manewru i ognia.

Rodzaje ataków Edytuj

  • atak doraźny o określonym czasie przygotowania ze względu na potrzebę szybkiego działania w celu wykorzystania nadarzającej się okazji.
  • atak mylący to atak w którym siły atakują lub zagrażają atakiem celowi drugorzędnemu innemu niż główny cel ataku. Wykonywany w celu wycofania sił obrony przeciwnika z głównego celu obrony.
  • atak oskrzydlający to manewr zaczepny na skrzydło przeciwnika.
  • atak skoordynowany to szczegółowo zaplanowana i wykonana akcja ofensywna jednostki lub formacji, dla najlepszego wykorzystania ich siły i środków danej jednostki lub formacji jako całości.
  • atak wyprzedzający to manewr taktyczny wykonywany w celu znacznego osłabienia działań bojowych przeciwnika, w czasie, gdy jest on w trakcie formowania lub zbierania sił do ataku.
  • atak zaplanowany to akcja ofensywna wcześniej zaplanowana i koordynowana z użyciem sił ogniowych oraz manewrów mających na celu zbliżenie się do przeciwnika pojmania go lub zniszczenia.

Historia Edytuj

Data : 2016
Lokalizacja : pobliże H'atoria, H'atoria system, Beta Kwadrant
Rodzaj ataku : atak doraźny

Opis : Vulcański statek wleciał w przestrzeń Klingońskiego Imperium w pobliżu planety H'atoria, który został natychmiast zniszczony przez spotkany statek Klingonów. (DIS: The Vulcan Hello)

Data : ~~opis~~
Lokalizacja : ..., ... system, ... Kwadrant
Rodzaj ataku : atak ...

Opis : ~~opis~~

Data : ~~opis~~
Rodzaj ataku : atak ...

Opis : ~~opis~~

Data : ~~opis~~
Rodzaj ataku : atak ...

Opis : ~~opis~~