FANDOM

Broken Bow-000
Serial: ENT
Sezon: 1x01/02
Tytuł: Broken Bow
Polskie tytuły:
Data pierwszej emisji: 26 września 2001
Numer produkcyjny: 001
Rok: 12 Kwietnia 2151/2121
Data gwiezdna: brak
Scenariusz: Rick Berman, Brannon Braga
Reżyseria: James L. Conway
Broken Bow-001

Z Ziemia wystartował pierwszy okręt eksploracyjny Enterprise, NX-01, klasy NX. Jego pierwszym zadaniem jest odwiezienie rannego Klingona Klaang na jego planetę macierzystą Qo'noS.

PodsumowanieEdytuj

Pozycja : Ziemia, Układ Słoneczny, Alpha Kwadrant

Lokalizacja geograficzna : San Francisco

2121. W apartamencie w San Francisco, młody Jonathan Archer rozmawiał z swoim ojcem podczas, gdy sklejali i malowali model zdalnie sterowanego statku kosmicznego. Chłopiec wyrecytował cytat z mowy wynalazcy napędu Warp Zefram Cochrane, a ojciec Henry Archer stwierdził, że doktor byłby dumny z niego. Jonathan zaciekawiony zapytał ojca o statek, który budował i porównał go do statku Vulcańskiego ambasadora Soval nazywając go "Ambasador Szpicy". Z czego ojciec był nie zadowolony i powiedział synowi, by tak go nie nazywał. Twierdził, że Vulcani byli niezmiernie pomocni. Według chłopca, jego kolega Billy Cook mówił że ludzie już by latali z Warp 5, gdyby Vulcani nie ukrywali przed ludźmi wiedzy. Ojciec stwierdził, że mają swoje powody i tylko Bóg wie jakie one są.

Lokalizacja geograficzna : Broken Bow, Oklahoma

2151, Kwiecień 10 (data szacunkowa). Incydent Broken Bow. Trzydzieści lat później, na polu kukurydzy w Broken Bow, rozbił się statek zwiadowczy klasy K'toch został zestrzelony przez nieznanych napastników. Klingoński pilot przeżył i desperacko ucieka przed dwoma obcymi, którzy strzelają do niego. Z domu w pobliżu pola wychodzi farmer Moore, którego uwagę zwróciły strzały. Pilot schronił się przed pościgiem w silosie. Ścigający go Suliban wchodzą za nim do silosu, kiedy Klingon wyskoczył z głównych drzwi silosu. Oddala się od niego i oddaje strzał z disruptora, który niszczy silos i obcych w jego wnętrzu. Na miejsce eksplozji przybył farmer, gdzie spotyka obcego z bronią. Żądał od obcego, aby wyrzucił jego broń, gdy próbował się do niego zbliżyć, farmer strzelił do niego z karabina plazmowego. Trafił Klingona w klatkę.

Lokalizacja geograficzna : orbita, stocznia

2151, Kwiecień 10 (data szacunkowa). Kapitan Archer i Komandor Tucker przy użyciu kapsuły inspekcyjnej Orbital 6 prowadzili Enterprise, NX-01 prototypu statku klasy NX w orbicie Ziemi. Prowadzili kontrolę stanu statku po przebytych testach i lokalizacje miejsc oraz systemów, które wymagały poprawy. Po ich zlokalizowaniu uzgadniali poprawki jakie trzeba było wykonać. Tucker przez nieostrożność zderzył się kapsułą z statkiem zostawiając rysę na kadłubie statku. Podziwiali statek i nie mogli się doczekać testu napędu warp podczas, którego statek miał osiągnąć warp 4.5. Kontynuując inspekcję Kapitan Archer został wezwany przez Wiceadmirała Forrest i otrzymał polecenia natychmiastowego stawienia się w Medycynie Starfleet na Ziemi.

Pozycja : ..., ... sys, ... Kwadrant

Lokalizacja geograficzna : ...

Stan operacyjny : normalny

Pozycja : ..., ... sys, ... Kwadrant

Lokalizacja geograficzna : ...

Stan operacyjny : normalny

Pamiętne cytaty Edytuj

~~rozbudowa~~

Dodatkowe informacje Edytuj

~~rozbudowa~~

Obsada Edytuj

Pozostała obsada Edytuj

Niewymieniona pozostała obsada Edytuj

Kaskaderzy i zastąpienie dla Edytuj

Odnośniki Edytuj

Linia czasowa : 2119, 2121, 2121-2124 (data szacunkowa), 2151,

Kartografia : FGC-2151-041501 (planeta macierzysta Suliban), Qo'noS, Rigel X, Ziemia

Gatunki : Klingoni, Ludzie, Suliban, Vulcani

Statki kosmiczne : Enterprise, NX-01, kapsuła inspekcyjna, Klasa K'toch, Klasa NX, Orbital 6, Statek Vulcański, statek zwiadowczy

Pozostałe :

[A] : Ambasador, awaryjne lądowanie
[B] : Bóg, Broken Bow
[C] : ceremonia dedykacyjna
[D] : disruptor, dom wiejski
[E] : eksplozja
[F] : farmer, fartuch chirurgiczny
[G] : generator antygrawitacyjny
[H] :
[I] : Incydent Broken Bow, inspekcja,
[J] :
[K] : kadłub, karabin plazmowy, kitel medyczny, Klingoński disruptor, kompleks handlowy Rigel X, Kompleks Warp 5, kukurydza, kurier
[L] :
[M] : Medycyna Starfleet, minuta, model
[N] : napęd Warp
[O] : Oklahoma, oskrzela
[P] : pilot, pole kukurydzy
[R] : rana, rana postrzałowa
[S] : San Francisco, siano, Silnik Warp 5, silos, skóra, Spiczasty, Starfleet Zjednoczonej Ziemi, statek kosmiczny, Suliban Cabal
[T] : test,
[U] :
[V] :
[W] : warp 4.5, Warp 5, wynalazca
[X] :
[Z] : zdalne sterowanie, zdalnie sterowany model, Zefram Cochrane

Tematy pokrewne Edytuj

~~rozbudowa~~

Linia czasu (data szacunkowa) Edytuj

Nota: Data szacunkowa ustalona na podstawie wydarzeń i rozmów pokazanych w odcinku Broken Bow. Niektóre czynności są ustalone na podstawie szacunkowego określenia ile pewne czynności czasu mogą zająć do wykonania ponieważ wydarzenia pokazane są w czasie 45 minut odcinku.

Biały kolor : daty kanon.

Jasny stalowy niebieski kolor : data szacowana.

2063. Przekroczenie bariery warp i pierwszy kontakt z Vulcanami.

2101. Na Ziemi dokonano duże postępy zlikwidowali wojnę, choroby oraz głód.

2112. Na Ziemi urodził się Jonathan Archer.

2119. Ceremonia dedykacyjna Kompleksu Warp Pięć i rozpoczęcie jego budowy.

Nota: Zakładając, że rozpoczęto budowę komplaksu w 2119, a budowa trwała 2 do 5 lat, czyli zakończono budowę miedzy 2121-2124.

2121. Jonathan Archer malowali i budowali model w apartamencie w San Francisco.

2126. Na Ziemi urodził się Travis Mayweather.

2135-2136. Rodzina Mayweather z Travis Mayweather rozpoczyna lot z Ziemi do Trillius Prime.

Nota: Według wypowiedzi Travis Mayweather lot frachtowcem (prawdopodobnie klasy J) z Ziemi do Trillus Prime trwała 3 lata w jedną stronę. Dokładnie mówiąc zajęło czwartą, piątą i szóstą klasę. Dodatkwo między czwarta klasa wiek 9-10 lat, piąta klasa wiek 11-12, szósta klasa 12-13 lat, co oznacza że rozpoczęli lot w latach 2135-2136, a zakończyli w latach 2138-2139.

2138-2139. Rodzina Mayweather z Travis Mayweather dotarła do Trillius Prime.

2141-2142. Rodzina Mayweather z Travis Mayweather wróciła na Ziemię.

2150. Doktor Phlox miał okazję zbadać dwóch Suliban.

Nota: Co oznacza, że Doktor przybył na Ziemię w 2150 lub na początku 2151.

2151, 08 kwiecień (data szacunkowa). (środa). Na Rigel X dotarł Klaang na Klingońskim statku zwiadowczym.

Nota: Data uzyskana z skasowanej sceny, która przybył 7 dni przed przybyciem Enterprise do planety.

2151, 10 kwiecień (data szacunkowa). (piątek).
  • (dzień). Broken Bow, Oklahoma, Ziemia. Incydent Broken Bow
  • (orbita Ziemia). Kapitan Archer przeprowadza inspekcję Enterprise, NX-01.
  • (noc). Medycyna Starfleet w San Francisco, spotkanie oficerów Starfleet i dygnitariusz Vulcan. Rekrutacja doktora Phlox.
2151, 11-13 kwiecień (data szacunkowa). Trzy dni na przygotowanie Enterprise, NX-01 i zebranie załogi.
2151, 12 kwiecień (data szacunkowa). (niedziela). Archer rekrutuje Hoshi Sato.
2151, 13 kwiecień (data szacunkowa). (poniedziałek) 08:00 (prawdopodobnie).. T'Pol oficjalnie została przeniesiona pod dowodzenie Kapitana Archer. Silik kontaktuje się z zleceniodawcą w celu przekazania raportu i odebrania rozkazów. Silik wysyła statek lub statki w celu odzyskania dowodów. Również: Szacunkowy termin zakończenia prac zespołu dolnego opancerzenia Enterprise. Planowany test napędu warp Enterprise z prędkością Warp 4.5.
2151, 14 kwiecień (data szacunkowa). 09:00 (prawdopodobnie). (wtorek). Ceremonia startu Enterprise, NX-01 z stoczni i rozpoczęcie misji.
2151, 15 kwiecień (data szacunkowa).
  • 01:00 (prawdopodobnie). (środa). Enterprise, NX-01 znajduje się w odległości trwania lotu 16 godzin od Ziemi.

Nota: Zakładając, że lot na Qo’noS trwał 4 dni czyli 96 godzin. Start miała miejsce rano w czwartek 14 kwietnia około 9:00. Według wypowiedzi Chorążego Mayweather dotrą na Qo’noS za około 80 godzin. Oznacza, że lecą już 16 godzin.

  • 15:00-16:00 (prawdopodobnie). (środa). Kapitan Archer, Tucker i T’Pol jedzą razem w mesie obiad.

Nota: Lecą już 30-31 godzin.

  • 16:00-17:00 (prawdopodobnie). (środa). Enterprise, NX-01 zwiększyła prędkość z Warp 4 do Warp 4.4. Archer wraz Sato udali się do ambulatorium. Żołnierze Suliban Cabal pozbawili energii Enterprise i porwali Klingona. Rozpoczęcie przygotowań do poszukiwań za Klingonem. Doktor prowadzi autopsie zabitego Suliban. Enterprise wyrusza do odległej o 15 ly planety Rigel X.

Nota: Lecą już 31-32 godzin.

2151, 15-16 kwiecień (data szacunkowa). Enterprise, NX-01 dotarła do Rigel X. Zespół zwiadowczy przybywa do kompleksu i bada go. Zostaje schwytany przez Suliban, atak Suliban Cabal. Kapitan został raniony i zespół wraca na Enterprise.

Nota: Zakładając, że dotarcie żołnierzy Cabal z Enterprise do stacji trwało 15 h, a przybycie żołnierzy wysłanych na Rigel X było niedługo po załodze Enterprise.

2151, 16 kwiecień (data szacunkowa). 07:00-08:00 (prawdopodobnie). (czwartek). Żołnierze Suliban wrócili stację Suliban Cabal i rozpoczęto przesłuchanie Klingona.

Nota: Zakładając, że dotarcie z stacji do Enterprise trwało 15 h, a powrót będzie trwał tyle samo.

2151, 16 kwiecień. (czwartek) Enterprise, NX-01 od 10 godzin ścigała statek Suliban z warp 4.5. Statkiem dowodziła T'Pol.

  • 6 godziny z tego Kapitan Archer był nieprzytomny w ambulatorium
  • 4 godziny z tego Kapitan Archer odpoczywał w swojej kwaterze
  • Dotarli do olbrzyma gazowego, gdzie znajdowała się stacja kosmiczna Suliban Cabal
  • Akcja ratunkowa Klingona na stacji Suliban trwała 1-2 godziny.
  • Enterprise, NX-01 opuszcza atmosferę planety i wyrusza na wyznaczony kurs Qo'noS.
2151, 18 kwiecień (data szacunkowa). 09:00 (prawdopodobnie). (sobota). Szacunkowa data przybycia Enterprise, NX-01 do Qo'noS.

Nota: Zakładając, że lot na Qo'noS trwał 4 dni czyli 96 godzin. Start miała miejsce rano w czwartek 14 kwietnia około 9:00.

2151, 19 kwiecień (data szacunkowa). (niedziela). Enterprise, NX-01 przybyła na planetę Qo'noS, pobyt na powierzchni 1 godzinę. Znając ich nastawienie do obcych gatunków statek pozostawał w orbicie jeszcze około 1-2 godziny. Zdanie raportu do Starfleet i otrzymanie odpowiedzi z nowymi rozkazami. Odlot z warp 4 i podczas lotu przelecieli przez burzę jonową.

Nota: Zakładając, że lot na Qo’noS trwał 4 dni czyli 96 godzin. Porwanie Klingona przez Suliban miało miejsce 30 godzin, co daje 66 godzin. Co w przybliżeniu daje 2 dni 18 godzin. Uwzgledniając lot do Rigel, oraz że gigant gazowy znajduje się mniej więcej w połowie drogi do planety Klingonów. Można przyjąć, że przybycie na Qo’noS opóźnienie będzie miało 3 dni.

2151, 22 kwiecień (data szacunkowa). 09:00 (prawdopodobnie). (środa). Szacunkowa data przybycia Enterprise, NX-01 do Ziemi.

2151, 26 kwiecień (data szacunkowa). (niedziela). Brazylia. Szacowany terminu egzaminu w szkole uczniów Sato.

Zewnętrzne odnośniki Edytuj

~~rozbudowa~~

Poprzedni odcinek:
N/A
Star Trek: Enterprise
Season 1
Następny odcinek:
Fight or Flight