FANDOM

Cardassianie
This-is-not-a-kardashian-his-name-is-not-kim
Klasyfikacja: humanoid
Planeta macierzysta: Cardassia Prime
Kwadrant: Alpha
Przynależność: Cardassiańska Unia
Aamin Marritza 2369

Cardassianie [ang. Cardassian albo pl. Kardassianie] to humnoid gatunek zamieszkujący planetę Cardassia Prime.

AnatomiaEdytuj

Cardassianie mają jasnoszarą skórę i małe grzbiety po ich bokach głów, które zbiegają się z charakterystycznym kształtem szczytów na czołach, a kobiety Cardassian mają niebieski lub niebieskozielony kolor skóry na ich grzebieniach. Ten grzebień doprowadził do obraźliwych pseudonimów "łyżki" [ang. spoonheads] używanych przez inne rasy.

SpołeczeństwoEdytuj

Zdają się być agresywni nawet w sytuacjach społecznych. Często szukające dominującej pozycji w każdym zebraniu społecznym. Zaawansowany wiek jest postrzegany jako moc i godność, a rodziny Cardassian często obejmują kilka pokoleń żyjących razem. Sieroty z drugiej strony mają niewielką pozycję i są często porzucone.

Cardassiański system prawny koncentruje się wokół pojęcia "próby pokazowej". Wina jest określana przed samą próbą, która ma zmusić oskarżonego do publicznego spowiedzi z ich winy i wykazać siłę państwa. Werdykt jest zawsze winny, zdanie zawsze oznacza śmierć, a oskarżeni mają mało lub nie mają żadnych praw.

W romantycznych wędrówkach, pary Cardassian rutynowo są gorzkie i zaciskają się na siebie. Często powoduje to nieporozumień z innymi rasami.

Hierarchia wojskowa Edytuj

Gorr jest jedną z najniższych rangi w użyciu w 24 wieku przez agencję Straży Cardassiańskiej Cardassian Central Command. Równoważny z "załogą" w większości organizacji marynarki wojennej.

Garresh stanowi ogromną część wojska. Garresh to tytuł wpisany na listę, która jest w przybliżeniu równoważna zleceniodawcą, takim jak drobny oficer lub szef porównywalnych organizacji wojskowych lub marynarki wojennej, na przykład Starfleet.

Gil (czasami postrzegana jako Kel) jest rangą oficera, która jest w przybliżeniu równoważna chorągiewce Gwiezdnej Floty. Nierealne stacje kosmiczne, takie jak, zazwyczaj zawierają wystarczająco dużo łodzi ratowniczych tylko dla personelu, do rangi Gil.

Glinn jest rangą oficera, która jest w przybliżeniu równoważna porucznikowi z Starfleet. Glinn jest rangą oficerów.

Dalin jest rangą oficera, która w przybliżeniu odpowiada dowódcy porucznika.

Dal to tytuł rangi oficera, który jest w przybliżeniu równoważny dowódcy.

Gul jest rangą oficera, która jest w przybliżeniu równoważna kapitanowi statku. Gul jest rangą oficerem dowodzenia. Polecenie Gul rozciąga się od wielkości statku do zamówień (ok. 500 000 osób).

Jagul jest oficerem oficera flagowego, który jest w przybliżeniu równoważny z towarzyszem lub tylnym admirałem.

Legat to 24-stuletni tytuł oficera Cardassiańskiego, który w przybliżeniu jest admirał. Legata jest najwyższym rangą w wojsku Cardassian, a pod pewnymi względami przypomina rangę admirała, jest raczej pozycją polityczną niż rangą. Odkąd rząd Cardassian jest kontrolowaną przez wojsko stratogą, Legates służy jednocześnie wojskowym i rządowym funkcjom.

TechnologiaEdytuj

Tutaj napisz treść sekcji strony.

Przedstawiciele gatunkuEdytuj

Trek 38
Vissian 7
Aamin Marritza 2369
Costume Cardassian Male Starfleet
2934b0d7dd109d2679dee40ea66e20aa--star-trek-characters-movie-characters
Damar rosot rebels
Damar-dukat
Cardassians+-+1

Tutaj napisz treść sekcji strony.

HistoriaEdytuj

Tutaj napisz treść sekcji strony.