FANDOM

Ceremonia dedykacyjna [ang. dedication ceremony] to formalnym wydarzeniem, które obchodziło początkowało rozpoczęcie ważnego projektu lub otwarcie instytucji. Podczas tego wydarzenia miały miejsce przemowy przez osoby związane z tym wydarzeniem.

Historia Edytuj

Ludzie 22 w-0000 ENT S01E01-02
Ceremonia dedykacyjna dla Kompleksu Warp Pięć w 2119

2119. W pobliżu Bozeman na planecie Ziemia miała miejsce ceremonia dedykacyjna dla Kompleksu Warp Pięć, który zostanie zbudowany w tym miejscu. Jego zadaniem miało być zbudowanie silnia i okrętu, który mógłby osiągnąć prędkość warp 5.

Zefram Cochrane wygłosił znaną mowę :

"Na tym miejscu, zostanie zbudowany potężny silnik, który pewnego dnia pomoże nam podróżować sto razy szybciej niż możemy dzisiaj.
Wyobraźcie sobie to - tysiące zamieszkanych planet na naszych koniuszkach palców i będziemy w stanie badać te dziwne nowe światy i szukać nowe życia i nowe cywilizacje.
Ten silnik pozwoli nam śmiało iść, gdzie żaden człowiek szedł wcześniej."
(ENT: Broken Bow)
Ceremonia dedykacyjna-0000 S01E01-02
Ceremonia dedykacyjna Enterprise, NX-01

2151, 14 Kwiecień (data szacunkowa). Nagranie ceremonii dedykacyjnej i mowa został pokazana podczas start Enterprise, NX-01 pierwszego Ziemskiego statku Warp 5.

"Raczej niż cytując Dr Cochrane myślę, że powinniśmy posłuchać jego własnych słów z ceremonii dedykacyjnej z Kompleksu Warp Pięć 32 lat temu."

Linki zewnętrzne Edytuj