FANDOM

Skafander 2256-2067
Skafander 2256 - przód
Skafander 2256-2099
Skafander 2256 - tył

Długo dystansowy skafander kosmiczny [ang. Starfleet Long Haul Space Suit, czyli LHSS] to typ skafandra kosmicznego używany co najmniej do 2256 roku na statkach klasy Walker.

Nota: Informacja pozyskana z wystawy Star Trek: The Exhibition [1], odbywającej się w Golden Mile, Blackpool, Wieka Brytania. Dodano do niej rekwizyty i stroje z serialu Star Trek: Discovery i były dostępne od 9 września 2017.

Długo dystansowy skafander kosmiczny EV Starfleet został zbudowany w Wielkiej Brytanii. Został wyfrezowany z pianki o dużej gęstości jako jedna jednostka, a następnie okryty włóknem szklanym. Następnie kostium został podzielony na części, które pasowały do ciała aktora. Optycznie przezroczysta soczewka kasku ze skanu 3D została wykonana z wytłaczanego tworzywa sztucznego i musiała być idealna, aby pasowała do ramy skafandru.

Długo dystansowy skafander kosmiczny - 2256 Edytuj

Skafander składa się z następujących elementów :

Skafander 2256-1005
Czepek w kasku
  • Czepek to nakrycie głowy koloru czarnego wypełniony heksagonami o kolorze jednego z działów, w którym służy użytkownik to kolor : złoty, miedziany lub srebrny. Środkowy pas głowy od czoła do szyi jest heksagonami z krawędziami koloru działu, a środek jest czarny. Natomiast boki są wypełnione heksagony wypełnione kolorem działu. Czepek jest zapinany paskiem czarnym paskiem utrzymujący go na szyi użytkownika.
Skafander 2256-2014
Długo dystansowy skafander kosmiczny w 2256 roku
  • Skafander to kolejny element służący do ochrony użytkownika przed przestrzenią kosmiczną oraz zapewniający odpowiednie warunki dla ciała. Skafander posiada kołnierz o wysokości prawie całkowicie zakrywający szyję, poza przednią częścią gdzie znajduje się wycięcie.
Kołnierz i 80% szerokości przedniej części tułowia, oraz pas pokrywający około 50% pleców do pasa. Dalej spodnie w całości do miejsca poniżej kolan są pokryte pełnymi heksagonami o kolorze jednego z działów, w którym służy użytkownik to kolor : złoty, miedziany lub srebrny.
Pozostałe 20% przedniej powierzchni tułowia to dwa pasy prowadzące łukiem od ramion do pasa, następnie prawie kształtem łuku od pas do wnętrz nogi na wysokość poniżej kolana. Pasy te są wypełnione symbolami Starfleet w kształcie grotu strzały.
Od kołnierza na ramienniku znajduje się pas wypełniony heksagonami z krawędziami koloru działu, a środek jest czarny. Podobnie są wypełnione rękawy poza miejscami na dole ramienia i przedramienia znajdują się pełne heksagony o kolorze jednego z działów, w którym służy użytkownik.

Nota: Opis został stworzony na podstawie ilustracji skafandra stworzonego Pietro Berto dla Star Trek Discovery w 2017. [2]

Skafander 2256-2200
Ochraniacz przedramienia
Skafander 2256-2300
Ochraniacze bioder
Skafander 2256-2400
Ochraniacze przedudzia
  • Uprzęż i ochraniacze składa się z trzech elementów o białym, szarym i srebrnym kolorze:
Biały ochraniacz przedramienia z srebrnym elementem chroniącym wewnętrzną cześć przedramienia oraz srebrnym pierścieniem na wysokości rękawicy.
Dwa białe ochraniacze bioder użytkownika z srebrnymi elementami połączone z siwymi passami z przodu i tyłu do pakietu odrzutowego. Jak również pas uprzęży prowadzony dookoła uda
Ostatni element to biały ochraniacz podudzia połączone z ochraniaczem kolana. Z tyłu ochraniacza znajduje się obszar nie chroniony.
  • Buty w skład skafandra wchodzą czarne buty zasuwane suwakiem na przedzie buta przez sam środek. Są to długie buty sięgające co najmniej do podudzia.
  • Buty magnetyczne

Historia Edytuj

Data : 2256 SD 1207.48-1207.54 (data szacunkowa)
Lokalizacja : system UFC 012073
Użycie : Misja zwiadowcza do obiektu nieznanego pochodzenia - Lot 819

Opis : Długo dystansowy skafander kosmiczny został użyty przez Komandor Burnham podczas misji zwiadowczej przez do nieznanego obiektu w systemie UFC 012073.

Zapewnił również ochronę przed promieniowaniem dwóch gwiazd systemu przez 19 minut. Nawet więcej kiedy straciła przytomność po konfrontacji z Klingońskim wojownikiem. Nagrania z kamery na kasku, zostały zniszczone. Były dowodem, że miała kontakt z przedstawicielem kasty wojowników, a jego skafander nosił insygnia Klingońskiego domu. (DIS: The Vulcan Hello)