Duch Marley'a w holodeku podczas odgrywania przez Datę "Opowieści Wigilijnej"

Ardra

Serial: TNG
Sezon: 4x13
Tytuł: Devil's Due
Polskie tytuły: Cyrograf
Data pierwszej emisji: 4 Luty 1991
Numer produkcyjny: 40274-187
Rok: 2367
Data gwiezdna: 44474.5
Scenariusz: Philip LaZebnik, William Douglas Lansford
Reżyseria: Tom Benko

U.S.S. Enterprise, NCC-1701-D otrzymuje ze stacji naukowej na Ventax II, sygnał alarmowy. Dyrektor stacji zgłasza, że mieszkańcy siłą chcą wedrzeć się do stacji. Kiedy zostaje teleportowany na pokład oznajmia, że na Ventax II panuje chaos wywołany powrotem Ardra. Postaci z legendy, która ma teraz powrócić i zrobić z mieszkańców niewolników.

Podsumowanie[edytuj | edytuj kod]

W holodeku, Data gra Ebenezera Scrooge'a z opowieści wigilijnej. Picard chwali drugiego oficera, za postępy w grze aktorskiej. Data mówi, że uważa że niewystarczająco okazuje strach jakiego wymaga ta historia. Kapitan mówi, że w końcu android nie wie co to strach. Interesującą rozmowę przerywa wezwanie pomocy ze stacjii naukowej na Ventax II. Dyrektor stacji mówi, że lud na tej planecue szturmuje drzwi, ponieważ sądzi, że ich świat czeka zagłada następnego dnia. Gdy połączenie zostaje przerwane, kapitan każe namierzyć naukowców. Jednak udaje się teleportować jedynie dr. Clarka. Clark wyjaśnia co się stało. Mówi, że kilka lat temu, przywódca Ventaxian, Jared, zaczął mieć obsesję na punkcie legendy o Ardrze. Jej przyjście miały zwiastować trzęsienia ziemi, które się pojawiły. Później naukowcy zostają zakładnikami. Picard i kilka inncyh członków załogi teleportują się na planetę. Po chwili pojawia się Ardra, która mówi że czas minął i że jest rozczarowana. Mówi też, że jeśli chce ich widzieć na kolanach to im powie.

Pamiętne cytaty[edytuj | edytuj kod]

Dodatkowe informacje[edytuj | edytuj kod]

~~rozbudowa~~

Odnośniki[edytuj | edytuj kod]

Linia czasowa : ...

Kartografia : ...

Gatunki : ...

Statki kosmiczne : ...

Pozostałe : ...

Gościnna obsada[edytuj | edytuj kod]

Specjalna gościnna rola[edytuj | edytuj kod]

Pozostała obsada[edytuj | edytuj kod]

Tematy pokrewne[edytuj | edytuj kod]

~~rozbudowa~~

Zewnętrzne odnośniki[edytuj | edytuj kod]

~~rozbudowa~~

Poprzedni odcinek:
The Wounded
Star Trek: Następne Pokolenie
Season 4
Następny odcinek:
Clues
Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-NC, o ile nie zaznaczono inaczej.