FANDOM

SFCommandHQ
Dowództwo Starfleet.
Starfleet Headquarters logo
Logo Dowództwa Starfleet.

Dowództwo Gwiezdnej Floty [ang. Starfleet Command] to gałąź dowodzenia Starlfeet, której kwatera główna znajduje się w San Francisco na Ziemi.

Jego zadaniem jest sprawowanie kontroli i podejmowanie decyzji dotyczących wszystkich aspektów Starfleet, począwszy od operacji militarnych skończywszy na badaniach naukowych i eksploracji kosmosu. Decyzje podejmowane przez Dowództwo Starfleet mają wpływ na całą Federację i wydarzenia mające miejsce głównie w Alpha i Beta Kwadrant. Chociaż po odkrycie Bajorańskiego tunelu podprzestrzennego dało im dostęp również do Gamma Kwadrant.

Dlatego też oficerowie służący na najwyższych stanowiskach w flocie muszą cieszyć się nieposzlakowaną opinią. Najmniejszy błąd lub wada charakteru dyskwalifikuje ich jako kandydatów do pełnienia tego rodzaju funkcji. Dowództwo Starfleet cieszy się sporą autonomią, ale bezwzględnie podlega władzom cywilnym, czyli Prezydentowi Federacji oraz Radzie Federacji.

Emblem Dowództwa Starfleet Edytuj

Starfleet Command-0003
Symbol Dowództwa Starfleet
Starfleet Command-0200 DIS S01E01 The Vulcan Hello

W 2250-tych 23 wieku, Dowództwa Starfleet używało emblem w formę koła. W skład emblamu wchodzą następujące kolor: czerwony, jasny i ciemny siwy. Emblem składa się z :

  • pierwszy pierścień : kolor czerwony, 3 razy szerokość najwęższej obręczy, znajduje się na zewnętrznej części koła;
  • drugi pierścień : kolor jasno siwy, najwęższa obręcz
  • trzeci pierścień : kolor ciemno siwy, 4 razy szerokość najwęższej obręczy, na górze znajduje się napis "Starfleet Command" o grubszej czcionce, a na dole znajduje się napis "United Federation of Planet" cieńszą czcionką.
  • czwarty pierścień : kolor jasno siwy, najwęższa obręcz
    • centralne koło : w centrum znajduje się ciemno szary znak Starfleet noszony na mundurach z symbolem dowodzenia w formie gwiazdy z 4 krótkimi i 1 długim ramieniem gwiazdy sięgającym prawie do końca góry symbolu. Pod ukosem znajduje się symbol przypominający rodzaj symbolu orbity. Symbol Starfleet otoczony również jest najwęższą obręczą z 4 symbolami gwiazd. Dwie znajdują się po prawej stronie symbolu, jedna pod spodem, oraz jedna po lewej stronie.

Historia Edytuj

Wojna Federacja-Klingońskie Imperium (2256-2257) Edytuj

Preludium Edytuj

2256 SD 1207.87-1207.89 (data szacunkowa). Dowództwo Starfleet otrzymało zakodowaną wiadomość z statku U.S.S. Shenzhou, MCC-1227 pod dowództwem Kapitana Georgiou. Wiadomość zawierała informacje o ponownym nawiązaniu kontaktu z Klingonami w systemie UFC 012073. (DIS: The Vulcan Hello)

2256 SD 1207.95-1207.97 (data szacunkowa). Admirał Anderson na pokładzie U.S.S. Europa, NCC-1648 reprezentujący Dowództwo Starfleet w tym obszarze przestrzeni odebrał raport sytuacyjny od Kapitan Georgiou.

Raport mówił o tym, że U.S.S. Shenzhou, MCC-1227 spotkała nieznany Klingoński statek w przestrzeni Federacji w systemie UFC 012073. Był on wyposażony w nieznaną do tej pory technologię maskującą. Próby kontaktu bez odpowiedzi.
Admirał zarządził mobilizację wszystkich statków foty w zasięgu dwóch godzin od systemu. Statki otrzymały rozkaz natychmiastowego lotu do systemu jako wsparcie. U.S.S. Shenzhou miała utrzymać pozycję i nie prowokować Klingonów. (DIS: The Vulcan Hello)

Borg zagrożenie Edytuj

2365 SD 42761.9 Załoga U.S.S. Enterprise, NCC-1701-D dokonała pierwszego kontaktu z gatunkiem znanym jako Borg, który stanowił bardzo duże zagrożenie dla Federacji.

Dowództwo Starfleet zapoznało się wydarzeniami jakie miały miejsce w systemie J-25, oddalonego o więcej niż 7000 lat świetlnych od najbliższej bazy kosmicznej 185 w przestrzeni Zjednoczonej Federacji Planet. (TNG: Q Who; DS9: The Search, Part I)

Wnioski : Starfleet przeprowadziła analizy raportów załogi i danych zarejestrowany przez sensory. Zbadano również kadłub statku w celu zbadania działania i efektów broni Borg. Przeprowadzono analizę taktyczną i określona szanse pokonania sześcianu Borg.

Dowództwo Starfleet założyło, że statek Borg był w stanie osiągnąć max prędkość warp statku klasy Galaxy to osiągnie terytorium Federacji za 2 lata 7 miesięcy. Po rozważeniu opcji obronnych floty Dowództwo doszło wniosku, że musi wzmocnić jej zdolności obronne. Do tego musiała zbudować nową klasę statków zdolnych do walki z Borg. Jednak żadne dotychczasowe projekty nie spełniały tych wymogów. Dlatego potrzebowała, statków wyłączenie przeznaczonych do walki.

Następnie Dowództwo Starfleet przedstawiło Radzie Federacji wniosek potrzeby zaprojektowania i zbudowania nowej klasy statków zdolnej walczyć i pokonać Borg. Ponieważ w obecnej sytuacji, szanse pokonania były niskie.

2365 SD 42761.9 - 43000 (data szacunkowa). Rada Federacji po zapoznaniu z raportami o zagrożeniu ze strony Borg i wnioskiem Dowództwa Starfleet, podjęła kontrowersyjną decyzję o skonstruowaniu przez Starfleet klasy statków przeznaczonej jedynie do walki z Borg.
2366. Rozpoczęto prace nad okrętem wojennym typu eskortowiec, który później będzie znany jako klasa Defiant. (TNG: Q Who; DS9: The Search, Part I)