FANDOM

Fala radiowa [ang. radio wave] albo sygnał radiowy znany jako fale elektromagnetyczne o częstotliwościach między 3 kHz do 3 THz, które rozchodzą się w przestrzeni bez pomocy sztucznych przewodników.

Źródło fali radiowych można podzielić na naturalne [ gwiazdy, zorze polarne, zjawiska geologiczne z wnętrza planet, wyładowania atmosferyczne] i sztuczne [ silniki, instalacje prądotwórcze, eksplozje nuklearne, wiele innych urządzeń].

Źródło naturalneEdytuj

1.

2.

3.

Źródło sztuczneEdytuj

2254. U.S.S. Enterprise, NCC-1701 w drodze do kolonii Vega odbiera dziwną anomalię powodującą zakłócenia na statku. Załoga mostka przeprowadziła diagnozę obwodów, która wykluczyła awarię monitora i sensorów.

Anomalia została później zidentyfikowana przez oficera komunikacji Garison jako fala radiowa. Pochodziła ona z planety Talos nadana przez SS Columbia. Kapitan stwierdził, że ten sposób miał przyciągnąć uwagę statku, wywołując zakłócenia. (TOS: The Cage)

Nota : Zakładając, że przed rozbiciem się statku SS Columbia na planecie Talos wysłano sygnał radiowy SOS, który to fala elektromagnetyczna poruszająca się z prędkością światła. Wysłany w 2236 odebrany w 2254, czyli sygnał został odebrany w odległości 18 ly.

W 2151 używano statki Ziemskie posiadały komunikację podprzestrzenną, a w 24 wieku komunikacja ta miała zasięg 22.67 ly prędkość Warp 9.9997. Dlatego można przyjąć, że wyniku awarii która zmusiła do awaryjnego lądowania musiała też uszkodzić komunikację podprzestrzenną dlatego użyto sygnał radiowy.

2269 SD 5221.3 - 5221.8. U.S.S. Enterprise, NCC-1701 prowadził misję kartografowania gwiazd na zewnętrznym skraju zbadanej przestrzeni galaktyki. Statek odebrał emisję radiową z tajemniczego źródła z kierunku gwiazdy Questar M-17. Po zbliżeniu się do martwej gwiazdy statek został tymczasowo uwięziony w jej grawitacji.

Uhura poinformowała, że odbierała sygnał radiowy, 9 sekund rektascensja od galaktycznego poziomu, prosto naprzód i zbliża się szybko. W orbicie znajdował się również wrak nieznanego statku.

Po początkowych oględzinach Kapitan Kirk skontaktował się z Enterprise, czy Uhura nadal odbierała sygnał radiowy z obcego statku. Jednak według niej przestał nadawać, kiedy zespół zwiadowczy transportował się na pokład statku. (TAS: Beyond the Farthest Star)

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-NC o ile nie wspomniano inaczej.