FANDOM

Imperium [ang. empire] to organizacja polityczna, która posiada władzę nad bardzo rozległym terytorium, czy ono znajduje się na powierzchni planety albo w przestrzeni kosmicznej.

Imperium jest zorganizowane dookoła państwa na powierzchni planety, albo w przestrzeni kosmicznej dookoła planety macierzystej, będąca mocarstwem. Władza polityczna, gospodarcza i kulturowa wykracza poza granice państwa albo przestrzeni poza planetę. Władzy mocarstwa ma podporządkowane są inne państwa albo planety. Imperium powstaje w wyniku podboju, który był istotną częścią jego potęgi.

Imperia Edytuj

Alpha Kwadrant Edytuj

Cardassiańska Unia

Beta Kwadrant Edytuj

Klingońskie Imperium to imperium, które miało swój początek na Klingońskiej planecie macierzystej Qo'noS w Beta Kwadrant. Założycielem Klingońskiego Imperium był Kahless Niezapominalny, który to zjednoczył Klingonów. Z czasem imperium rozwinęło się przez podbój i kolonizację różnych planet. Z czasem stało militarną potęgo w Drodze Mlecznej.

Imperium graniczyło z Zjednoczona Federacją Planet i Romulańskim Imperium Gwiezdnym.

Historia imperium była pełna walki i krwi, do zjednoczenia Klingonów pod jednym władcą. Z biegiem czasu dochodziło do zmiany cesarza, walki o władzę. Ich planeta została napadnięta i splądrowana przez gatunek Hur'q. Kiedy wyruszyli w kosmos dochodziło do kontaktu z nieznanymi gatunkami tj. Vulcanie, Breen, Romulanie, ludzie. Często walczyli z nimi używając ich flotę.

[pl.]: ... ich imperium było w zamęcie przez generacje (pokolenia).
[ang.]: ... their empire has been in disarray for generations.

W pierwszej połowie 23 wieku Klingońskie Imperium było w zamęcie przez generacje (pokolenia), Wielkie Domy walczyły o władzę. (DIS: The Vulcan Hello)

Romulańskie Imperium Gwiezdne to imperium, które miało swój początek na Romulańskiej planecie Romulus w Beta Kwadrant. Założycielami tego imperium byli Vulcańscy uchodźcy, którzy nie zgadzali się naukami Suraka na ich planecie macierzystej Vulcan. Po osiedleniu się na nowej planecie opanowali ją i Remus wyruszyli w kosmos. Osiedlając niezamieszkane planety i podbijając zamieszkane przez inne gatunki, które stały się częścią tego imperium.

Gamma Kwadrant Edytuj

Dominium

Delta Kwadrant Edytuj

... Imperium