FANDOM

Klaang-033
Imię i nazwisko: Klaang
Rasa: Klingonin
Płeć: mężczyzna
Zawód: kurier
Obecny status: Żył (2151)
Aktor: Tommy "Tiny" Lister, Jr.
Klaang-135

Klaang był przedstawicielem Klingonów, żył w 22 wieku na terytorium Klingońskiego Imperium. Służył jako kurier dla Klingońskiej Wysokiej Rady, kiedy był głównym obiektem Incydentu Broken Bow.

Nota: Według scenariusza odcinka pilota Broken Bow Klaang był Klingońskim wojownikiem, wysokim na siedem stóp. [1] To daje nam wysokość 2.13 m. Pomimo tego, że był kurierem w scenariuszu był przedstawiony jako Klingoński wojownik.

Rola Klaang była grana przez aktora Tommy "Tiny" Lister, Jr., jego dublerem hn Duff, a jego dublerem kaskaderem był Jeff Sanders. Gregory Hinton i Larry Carroll służyli jako jego zastępujący aktorzy.

Dwa kostiumy noszone przez Lister, Jr. w "Broken Bow" zostały sprzedane na wyprzedaży i aukcji It's A Wrap! na eBay.

Aukcje: [2], [3], [4]

Historia Edytuj

2151-04-01 - 09-0000 ENT S01E01-02
Klingoński Kaclerz-2151-0110

2151, 1 - 9 Kwiecień (data szacunkowa). Klaang otrzymał misję od Klingońskie Wysokiej Rady udania się do planety Rigel X, gdzie miał się spotkać z Sarin przedstawicielką gatunku Suliban. Do tej misji wykorzystał jednoosobowy statek zwiadowczy klasy K'toch.

Nota: Według skasowanej sceny 092 z Broken Bow statek, który rozbił się na Ziemi był statkiem zwiadowczym klasy K’toch.

2151-04-09-0000 ENT S01E01-02

2151, 9 Kwiecień (data szacunkowa). Klaang przybył do planety Rigel X na pokładzie Klingońskiego statku zwiadowczego klasy K'toch i wylądował na porcie dokowym 6 kompleksu handlowego. Otrzymał zezwolenie zagrożenia biologicznego poziom jeden. (ENT: Broken Bow) (scena skasowana)

Przebywając w kompleksie nie zdołał spotkać się z Sarin, jednak w nieznany sposób informacje zostały umieszczone w jego DNA. Klingon nie miał innego wyjścia jak opuścić planetę i wrócić do rady. Kiedy opuścił powierzchnię planety, pojawiły się statki Suliban Cabal i rozpoczęły za nim pościg. W trakcie pościgu ostrzelały go i zmusiły Klingoński statek do zmiany kursu.

2151-04-10-0000 ENT S01E01-02
2151-04-10-0001
2151-04-10-0002
2151-04-10-0003
2151-04-10-0004

2151, 10 Kwiecień (data szacunkowa). W wyniku uszkodzeń statku został zmuszony do podjęcia próby awaryjnego wylądowania i rozbił się na polu kukurydzy w Broken Bow, Oklahoma, Ziemia. Według Starfleet statek został zniszczony.

Po opuszczeniu statku był ścigany przez dwóch żołnierzy Suliban Cabal. Schronił się przed pościgiem w silosie z którego wyskoczył i zniszczył go strzałem z broni (disruptora) zabijając obcych znajdujących się w jego wnętrzu.

To zdarzenie przyciągnęło uwagę farmera Moore, który spotkał Klaang przy zniszczony silosie z bronią w ręku. Przerażony farmer podszedł do niego i zażądał, aby wyrzucił jego broń. Klaang próbował z nim rozmawiać jednak z powodu nie znajomości ich języków nie mogli się porozumieć. Klang chciał podjeść do farmera, który użył karabin plazmowy i strzelił do niego w klatkę piersiową.

Oddział intensywnej terapii-0010 ENT S01E01-02

2151, 14 Kwiecień (data szacunkowa). Został dostarczony do instalacji medycznej Oddziału Intensywnej Terapii, Medycyna Starfleet w San Francisco, Ziemia. Rana była ciężka i nadal był nie przytomny.

Klaang-151

2151, 15 Kwiecień (data szacunkowa). Klaang odzyskał przytomność i został przesłuchany przez Kapitana Archer i Chorąży Sato. Jednak rozmowa nie toczyła się dobrze ponieważ przednia kora Klaang była hiperstymulowana i nie miał pojęcia o czym mówił. Wtedy też został porwany z ambulatorium statku przez żołnierzy Suliban. (ENT: Broken Bow)