FANDOM

Klasa NX
Przynależność: Zjednoczona Ziemia
Organizacja: Starfleet
Klasyfikacja: badawczy
W służbie: 22 wieku
Dane techniczne
Wysokość: 33.3 m
Szerokość: 135.8 m
Długość: 225 m
Pokłady: 7
Dane taktyczne
Prędkość: 5.2
Uzbrojenie: Oryginalne :
działa plazmowe, 3 działa fazowe, wyrzutnie torped (przstrzennych)
Modernizacja :
3+ działa fazowe (pulsacyjne), wyrzutnie torped (fotonicznych)
Obrona: polaryzowane poszycie kadłuba
Załoga: 83

Klasa NX to typ badawczy używany w 22 wieku przez Starfleet, Zjednoczonej Ziemi.

Statki tej klasy były wynikiem projektu NX wykonanym przez ludzi z Zjednoczonej Ziemi. Statki te miały być dolne do podróży z prędkością warp 5 co umożliwiło by ludziom badanie kosmosu i nawiązywanie kontaktu z nowymi i nieznanymi cywilizacjami. Statki te uczyniły Zjednoczoną Ziemię międzyplanetarną potęgą i spowodowała zmiany polityczne w Alpha Kwadrant i Beta, oraz utorowała drogę dla powstania Zjednoczonej Federacji Planet w 2161.

2151, 14 Kwiecień (data szacunkowa). Pierwszy okręt z tej klasy Enterprise, (NX-01) wszedł do służby startując z stoczni znajdującej się w orbicie Ziemi. Jego pierwszo misją było dostarczenie rannego Klingonina o imieniu Klaang na planetę macierzystą Qo'noS. (ENT: Broken Bow)

Dane techniczneEdytuj

Kadłub: Edytuj

brak danych

polaryzowane poszycie kadłuba

Systemy napędowe Edytuj

Napęd impulsowy-0000 ENT S01E01-02
Napęd impulsowy klasa NX: lewa (dezaktywowany), prawa (aktywny)

Statki klasy NX są wyposażone w napęd impulsowy, dwa silniki impulsowe znajdują się na końcu wydłużonych eliptycznych sekcji kadłuba inżynieryjnego między dwoma gondolami. Na początku tych sekcji w nieznacznej odległości na spodku znajduję się drugorzędne silniki impulsowe około 30% wielkości w porównaniu do głównych silników. (ENT: Broken Bow)

Systemy taktyczne Edytuj

brak danych

Oryginalne :
działa plazmowe, 3 działa fazowe, wyrzutnie torped (przestrzennych)
Modernizacja :

Systemy obronne Edytuj

brak danych

polaryzowane poszycie kadłuba

Inne systemy Edytuj

brak danych

Sensory Edytuj

Słabym punktem statków tej klasy był problem z sensorami, którem nie były w stanie namierzać obiektów w ciekłych atmosferach. Ciekła warstwa cykloheksanu atmosfery zmniejsza się do 12 km. Ponieważ nie zostały do tego zaprojektowane.

2151, 16 kwiecień (data szacunkowa). Enterprise, NX-01 podczas potyczki z statki Suliban Cabal w ciekłej atmosferze olbrzyma gazowego FGC-2151-041628 miał problem z uzyskaniem namieru. (ENT: Broken Bow)

Architektura wnętrz Edytuj

Mostek Edytuj

Mostek statków klasy NX jest bardzo prosty jak na najbardziej zaawansowany statek w flocie tego okresu. Podłoga i ściany, są głównie z stali, żadnych dywanów na podłogach, żadnych drewnianych paneli na ścianach.

W centrum dowodzenia brakuje "terminali dotykowych". Centralny fotel Kapitana jest otoczony przez różne stacje z źródłami światłami pochodzącymi z świecących paneli. Wysoce technologiczne wskaźniki, oraz klawiatury. (ENT: Broken Bow)

Pomieszczenie sytuacyjne Edytuj

W tylnej części mostka znajduje się obszar określany jako centrum taktyczne [tactical center] lub pomieszczenie sytuacyjne, na jego ścianach są różnorodne odczyty, a na środku duży stół graficzny. W czasie służby znajduje się tam co najmniej dwóch członków załogi wspierające załogę mostku.

Pomieszczenie sytuacyjne-0003
2151, 16 Kwiecień (data szacunkowa). W centrum taktycznym, Chorąży Mayweather uzywał stół graficzny do szkolenia Kapitana Archer i Komandora Tucker w sterowaniu statkiem komórką przed misją ratunkową na Helisie. (ENT: Broken Bow)

Inżynieria Edytuj

Inżynieria na statkach klasy NX to dwu poziomowe pomieszczenie :

Sekcja górna Edytuj

Inzynieria-0004
Sekcja górna inżynierii

Górna sekcja znajduje się na pokładzie D, głównie stanowi metalowa kładka z barierkami w kształcie litery U z podstawą od strony wejścia. Wejście na niej możliwe jest za pomocą windy lub schodów na wysokości małego stanowiska. Winda umożliwia dostęp między pokładami, D, E oraz F.

Na przedniej i tylnej ścianie znajduje się identyczne rozmieszczenie po bokach znajduje się dwa włazy zapewniające dostęp do tuneli serwisowych, a obok nich znajdują się drzwi. Do przednich drzwi dostęp jest z kładki, a na tylnej ścianie dostęp do drzwi znajduje się z drabinki na ścianie. Boczne ściany są nachylone pod skosem od dołu do góry.

Sekcja dolna Edytuj

Inzynieria-0002
Sekcja dolna inżynierii
Inzynieria-0005
Pierwsze wejście
Inzynieria-0006
Winda między 3 poziomami
Inzynieria-1000 ENT S01E01-02
Boczna ściana

Dolna sekcja znajduje się na pokładzie E, pomieszczenia posiada dwa wejścia.

Pierwsze wejście znajduje się z przodu pomieszczenia po prawej stronie od połowy ściany na przeciwko panelu kontrolnego rdzenia warp, a po lewej znajduje się drugie wejście na połowie długości pomieszczenia.
Wchodząc pierwszy wejściem po lewej znajduje się mała jednoosobowa winda dalej w lewym rogu znajduje się małe stanowisko z wąskim stoliczkiem z monitorem i nad nim jedna wąska półka, na której są części lub narzędzia. Na ścianie na wysokości półki znajdują się dwa monitory z wskaźnikami systemów statku. Na przeciwko stanowiska znajdują się małe metalowe schody prowadzące na metalową kładkę z barierkami na pokład D.
Na bocznych ścianach znajdują się przyciski i pokrętła do regulacji systemów, a między nimi rodzaje włazów (okrągłych drzwiczek) umożliwiające dostęp do systemów statku.

Rdzeń warp Edytuj

Inzynieria-0003
Rdzeń warp klasa NX

Rdzeń warp znajduje się na pokładzie E ale jego wysokość powoduje, że częściowo wchodzi na pokład E. Rdzeń ma kolor brązowy. Znajduje się na środku pomieszczenia i umieszczony na 3 półokrągłych podstawach. Z rdzenia wychodzą po każdej bocznej stronie pod dwa poziome szyby którymi doprowadzane i odprowadzane, energia, oraz substancje konieczne do prawidłowego funkcjonowania rdzenia oraz systemów statku. Pierwsze szyby znajdują się z boku na początku rdzenia, a drugi szyb znajduje się na końcu rdzenia. Nad drugim szybem wychodzą pod skosem do góry po każdej stronie znajdują się szyby doprowadzające energię z rdzenia do gondoli napędu warp.

Z przodu rdzenia znajduje się zaokrąglona konsola kontrolna do której dostęp można uzyskać po wejściu na metalową kładkę o wysokości ponad 1 metra.
Konsole można podzielić na trzy części :
  • Lewa strona : patrząc od lewej strony są dwa rodzaje nietypowego kształtu panele, górny po prawej posiada dwa pojedyncze przyciski, a dolny po lewej. Między nimi znajduje się panel z przyciskami 4 na 4. Kolejna część patrząc od góry posiada prostokątny panel z dwoma małymi kwadratowymi obszarami z przyciskami 2 na 2, a pod nim znajduje się rząd 6 przycisków. Pod spodem znajdują się 5 poziomych rzędów przycisków : rzędy 1, 3 i 4 mają 8 przycisków, a rząd 2 i 5 ma tylko 5 przycisków. Obok znajduje się mała dźwignia do regulowania przesuwana w poziomie.
Inzynieria-1014
Konsola kontrolna - środek i prawa strona
  • Środek posiada monitor, a nad nim znajduje się prostokątny panel posiadający poziomy rząd z 7 przyciskami, a po prawej znajdują się dwa kwadratowe panel z 5 na 5 przyciskami. Pod monitorem w centrum znajduje się dwie klawiatury. Po lewej na wysokości pierwszej klawiatury znajdują się dwa poziome panele z rzędem 5 przycisków. Pod spodem znajdują się dwa poziome panele z 4 przyciskami. Po prawej stronie na wysokości spodu pierwszej klawiatury znajduje się panel komunikatora. Pod spodem znajduje się prostokątny panel z poziomym rzędem 8 przycisków, a pod nim poziomy rząd 3 przycisków. Na niższym poziomym panelu znajduje się 9 przycisków.
  • Prawa strona : patrząc od lewej znajdują się trzy małe dźwignie do regulowania przesuwana w poziomie. Pod nimi znajduje się dwa poziome rzędy po 9 przycisków. Pod nimi znajduje się 4 przyciski w poziomie. Obok znajduje się pionowy rząd 11 przycisków, a niższej znajduje się mały panel podobny do komunikatora z boku 3 przyciskami. Obok na górze znajduje się nietypowego kształtu panel, górny po lewej posiada dwa pojedyncze przyciski. Pod spodem znajdują się dwa panele z przyciskami 4 na 4, a między nimi poziomy rząd z 4 przyciskami.
Po każdej stronie reaktora znajdują się dwie półokrągłe konsole z monitorem. A miedzy nimi znajduje się drabinka umożliwiająca wejście na górę reaktora.

... Edytuj

brak danych

Historia Edytuj

2063-2151. W tym okresie Vulcańscy naukowcy powstrzymywali wystarczającą ilość informacji, by uniemożliwić mu osiągnięciem sukcesu Henry Archer w opracowaniu napędu warp dla statków klasy NX. (ENT: Broken Bow)

[Pl.] : "Słuchem was Vulcan, mówiących nam co nie zrobić całe moje życie. Obserwowałem, jak mój ojciec przepracowuje się, kiedy wasi naukowcy zatrzymali wystarczającą informacji, by osiągnięciem przez niego sukcesu."
[Ang.] : "I've been listening to you Vulcans tell us what not to do my entire life. I watched my father work his ass off while your scientists held back just enough information to keep him from succeeding."

Klasa NX Edytuj

Zjednoczona Ziemia Edytuj

Wszechświat Lustro Edytuj

Informacje dodatkowe Edytuj

Występowanie Edytuj

brak danych

Informacje tła Edytuj

brak danych

Linki zewnętrzne Edytuj

brak danych