FANDOM

Klasa NX
Przynależność: Zjednoczona Ziemia
Organizacja: Starfleet
Klasyfikacja: badawczy
W służbie: 22 wieku
Dane techniczne
Wysokość: 33.3 m
Szerokość: 135.8 m
Długość: 225 m
Pokłady: 7
Dane taktyczne
Prędkość: 5.2
Uzbrojenie: Oryginalne :
działa plazmowe, 3 działa fazowe, wyrzutnie torped (przstrzennych)
Modernizacja :
3+ działa fazowe (pulsacyjne), wyrzutnie torped (fotonicznych)
Obrona: polaryzowane poszycie kadłuba
Załoga: 83

Klasa NX to typ badawczy używany w 22 wieku przez Starfleet, Zjednoczonej Ziemi.

Statki tej klasy były wynikiem projektu NX wykonanym przez ludzi z Zjednoczonej Ziemi. Statki te miały być dolne do podróży z prędkością warp 5 co umożliwiło by ludziom badanie kosmosu i nawiązywanie kontaktu z nowymi i nieznanymi cywilizacjami. Statki te uczyniły Zjednoczoną Ziemię międzyplanetarną potęgą i spowodowała zmiany polityczne w Alpha Kwadrant i Beta, oraz utorowała drogę dla powstania Zjednoczonej Federacji Planet w 2161.

2151, 14 Kwiecień (data szacunkowa). Pierwszy okręt z tej klasy Enterprise, (NX-01) wszedł do służby startując z stoczni znajdującej się w orbicie Ziemi. Jego pierwszo misją było dostarczenie rannego Klingonina o imieniu Klaang na planetę macierzystą Qo'noS. (ENT: Broken Bow)

Dane techniczneEdytuj

Kadłub: Edytuj

brak danych

polaryzowane poszycie kadłuba

Systemy napędowe Edytuj

brak danych

Systemy taktyczne Edytuj

brak danych

Oryginalne :
działa plazmowe, 3 działa fazowe, wyrzutnie torped (przestrzennych)
Modernizacja :

Systemy obronne Edytuj

brak danych

polaryzowane poszycie kadłuba

Inne systemy Edytuj

brak danych

Architektura wnętrz Edytuj

Mostek Edytuj

brak danych

Ambulatorium Edytuj

Ambulatorium na statkach klasy NX znajduje się na pokładzie E i stanowi jedyny oddział do leczenia chorych członków załogi i gości przebywających na statku, którzy nie są humanoidami.

Instalacja medyczna znajduje się na stosunkowo dużym otwartym obszarze w kształcie koła. Do ambulatorium wchodzi się przez rozsuwane drzwi. Drzwi wejściowe są podzielone na połowę z szybami zaokrąglonymi na górze i dole. Szyby te są w większości zaciemnione na mleczny kolor, a na górnej szybkie znajduje się znak medycyny.

Wchodząc do pomieszczenia po lewej stronie znajduje się włącznik z przyciskami do otwierania i blokowania drzwi wejściowych. Trochę dalej i wyżej znajduje się interkom używany do komunikacji wewnątrz statku.

Jakieś 0.5 m dalej od drzwi znajduje się dwie stacje robocze przy każdej znajduje się krzesełko z kółkami. Pierwsza stacja robocza posiada jeden duży monitor, a pod nim 3 małe monitory oraz konsole do wprowadzania danych. Druga stacja robocza posiada tylko dwa duże monitory oraz konsole do wprowadzania danych.

Następnym elementem ambulatorium jest komora obrazowania, a po jej bokach znajdują się po dwie autoklawy. Do komory badany pacjent jest wsuwany w na łóżku po szynach, które może być również przesunięte do środka pomieszczenia, gdzie służy jako stół operacyjny. Przy łóżku znajduje się ruchoma konsola. Obszar przy komorze obrazowej oraz stole operacyjnym, jak również innych łóżkach może być osłonięty zasłonami.

Jeden z wcześniejszych szkiców koncepcyjni ambulatorium klasy NX zilustrował John Eaves. Jego szef, scenograf Herman Zimmerman, początkowo uznał, że; ponieważ ostateczny projekt pomieszczenia sprawił, że wyglądała ona bardzo podobnie do współczesnego oddziału szpitalnego. Widzowie mogą z początku myśleć, że to był obszar z serialu ER. (Star Trek: Communicator wydanie 135 str 65) Podczas, gdy Eaves był zajęty wyobrażaniem sobie wyglądu stacji mostku klasy NX, ambulatorium był jednym z kilku obszarów, w których dyrektor artystyczny Louise Dorton podjął się zaprojektowania, wciąż pod nadzorem Zimmermana. (Star Trek: The Magazine Tom 2, wydanie 7 str 51) Ambulatorium okazałp się ulubionym zestawem klasy NX producenta wykonawczego Brannon Braga. Zauważył, "Dla mnie ambulatorium naprawdę oddaje przyjemny smak Enterprise ponieważ jest tak inny,". "Wygląda tak wiarygodnie [....] Wygląda jak prawdziwy szpital, prawdziwy futurystyczny szpital." Mimo, że ambulatorium klasy NX było znaczącym odejściem od innych ambulatoriów, podsumował Braga, "Warto." (powieść, wydanie w miękkiej oprawie, str. 269 i 270) Zestaw został zbudowany w Paramount Stage 8.

... Edytuj

brak danych

... Edytuj

brak danych

... Edytuj

brak danych

Historia Edytuj

brak danych

Klasa NX Edytuj

Zjednoczona Ziemia Edytuj

Wszechświat Lustro Edytuj

Informacje dodatkowe Edytuj

Występowanie Edytuj

brak danych

Informacje tła Edytuj

brak danych

Linki zewnętrzne Edytuj

brak danych