FANDOM

Ligonianie
Ligonian-0000 TNG S01E04 Code Of Honor
Klasyfikacja: humanoid
Planeta macierzysta: Ligon II
Kwadrant: Alpha-Beta
Przynależność: brak danych
Yareena-0001

Ligonianie to humanoid gatunek zamieszkujący planetę Ligon II, Alpha-Beta Kwadrant.

Anatomia Edytuj

Tutaj napisz treść sekcji strony.

Społeczeństwo Edytuj

Ligonianie to niezwykle staroświeckie społeczeństwo pod innymi względami, chociaż nie są tak zaawansowani technicznie jak Fedracja. Posiadają silnie rozbudowane społeczeństwo i są bardzo dumną rasą. Ponad wszystko cenią honor i swoje życie podporządkowują ścisłemu kodeksowi honorowemu. Oprócz tego charakteryzują się także nieufnością wobec obcych. Historia społeczeństwa Ligonian posiada kilka podobieństw do historii Ziemii.

W społeczeństwie Ligonian kobiety posiadają liczne własności majątkowe jak i ziemię. Kiedy mężczyzna żeni się z kobietą, przejmuje kontrolę nad jej bogactwami i dziedziczy je, gdy małżonka umiera. Mężczyzna może posiadać kilka żon, podobnie jak kobieta może posiadać kilku mężów. Współmałżonek, który jest darzony największym uczuciem nosi miano "Pierwszego". Jeśli współmałżonek chce związać się z nowym "Pierwszym" lub nową "Pierwszą", to aktualnie najważniejsza druga połowa w związku ma prawo do wypowiedzenia pojedynku na "śmierć i życie" nowej osobie. Jednakże jest to rzadko spotykany incydent.

Wielu Ligoniańskich mężczyzn nosi naszyjnik, w którego skład wchodzi złoty rzemień i czerwony klejnot. Lutan w swoim naszyjniku miał ukryty transporter. Naciskając na klejnot, mógł być namierzony wiązką transportera i natychmiast przeniesiony. Tego urządzenia użył, by uciec z pokładu U.S.S. Enterprise, NCC-1701-D razem z Natasha Yar jako zakładniczką. Naszyjniki miały też znaczenie symboliczne. Kiedy Yareena, "Pierwsza" Lutana została zabita (lecz później przywrócono jej życie) w walce z Natashą Yar, jej związek z Lutanem został rozwiązany.

Hagon i Lutan

Na swojego nowego "Pierwszego" wybrała Hagona i przekazała mu naszyjnik, jednocześnie pozbawiając Lutana dotychczasowej władzy. Jego miejsce zajął Hagon i przejął władzę na Ligon II.

Aplauz Ligonian

Ligonianie, by oznajmić swoją aprobatę lub aplauz uderzają jednocześnie dwoma pałeczkami rzeźbionymi z materiału podobnego do kości słoniowej.

Podobny zwyczaj mają osobnicy Wadi

Na standardowe przywitanie Ligonian składa się podniesienie obu rąk w celu pokazania, że nie posiadają przy sobie żadnej broni. (TNG: Code of Honor)

Kiedy Jean-Luc Picard był Kadetem w Akademii Starfleet walczył raz z jednym Ligonianinem i powalił go na deski w pierwszych czternastu sekundach pojedynku. (TNG: The First Duty)

Technologia Edytuj

Tutaj napisz treść sekcji strony.

Zobacz także Edytuj

Przedstawiciele gatunku Edytuj

Historia Edytuj

Tutaj napisz treść sekcji strony.