FANDOM

Imię i nazwisko: Lisa Cusak
Rasa: Człowiek
Płeć: kobieta
Przynależność: Starfleet
Ranga: Kapitan
Dywizja: Dowodzenia
Obecny status: Nieżyje (...rok...)
Aktorka: Debra Wilson (głos)

Lisa Cusak była oficerem Starfleet w 24 wieku, Człowiek, kobieta.

Kapitan Lisa Cusak służył w dywizji dowodzenia, jako dowódca statku U.S.S. Olympia, NCC-... od co najmniej 2363 roku.

Nota: ...opis...

Służba w Starfleet Edytuj

Na początku swojej kariery Cusak otrzymała przydział do Ambasady Federacji na planecie Andoria.

8 letnia misja w Beta Kwadrant Edytuj

Dowództwo Starfleet przydzieliła ośmioletnią misję badawczą w Kwadrancie Beta i wyznaczyła do niej Kapitana Cusak dowodzącą statkiem U.S.S. Olympia

2363. Kapitan wraz z załogą jej statku wyruszyła na misję badawczą Beta Kwadrant.

Gdy, pod koniec 2371 roku (około trzy lata i dwa miesiące przed Czasem Gwiezdnym: 51948,3), okręt wracał do przestrzeni Federacji, przelatując przez sektor Rutharian, napotkał na swej drodze system gwiezdny z planetą klasy L otoczoną nieznanym polem energii. Cusak postanowiła zbadać ten fenomen. Skanowanie sensorami aktywnymi spowodowało niespodziewane wyładowanie promieniowania metrionowego, które ciężko uszkodziło okręt. Cusak rozkazała jego opuszczenie. Oprócz kapitan Cusak nikt z załogi nie przeżył katastrofy U.S.S. "Olympia", której szczątki spadły na powierzchnię planety.

Kapsuła ratunkowa, w której była Cusak, została uszkodzona podczas lądowania na planecie i kapitan musiała ją opuścić. Jednak przez to, że planeta należy do klasy L, oddychanie jest na niej utrudnione dla człowieka z uwagi na zbyt dużą zawartość dwutlenku węgla w atmosferze. Cusak musiała wstrzykiwać sobie tri-ox, by dostarczyć organizmowi odpowiedniej ilości tlenu i uniknąć zatrucia tlenkiem węgla.

Cusak udało się wysłać wezwanie pomocy, które odebrał, będący w pobliżu, U.S.S. "Defiant", niestety nie zdążył on przylecieć zanim kapitan nie skończyły się zapasy tri-oxu. Bez niego, nastąpiło zatrucie organizmu dwutlenkiem węgla, co stało się przyczyną jej śmierci.

Cusak's funeral

Pogrzeb kapitan Lisy Cusak, DS9, 2374 rok.

Załoga U.S.S. "Defiant" wysłała zwiad na powierzchnię planety i odnalazła zwłoki kapitan Cusak. Badania przeprowadzone przez doktora Bashira, potwierdziły przyczynę śmierci. Badania, pomogły też odkryć, że pole energii, otaczające planetę, powodowało przesunięcie w czasie sygnału podprzestrzennego o około 38 miesięcy. Sama planeta znajdowała się w normalnej linii czasu, ale sygnał trafiał w oddaloną o około 38 miesięcy przyszłość lub przyszłość, w zależności czy miejscem jego nadania była przestrzeń kosmiczna czy powierzchnia planety.

Ciało kapitan Lisy Cusak zostało zabrane przez "Defiant" i przewiezione na Deep Space 9 gdzie odbył się jej pogrzeb. (DS9: The Sound of Her Voice)

(...: ...)

Akta medyczne Edytuj

...nazwa choroby/kontuzji...  : ...data..

Wystąpienie : ...opis...

Leczenie : ...opis...

Prywatne życie Edytuj

Lisa Cusak urodziła się w 2320 roku.

data śmierci = 2371 rok miejsce śmierci = planeta klasy L, Sektor Rutharian

Prywatne życie Edytuj

Lisa Cusak miała przynajmniej dwie siostry. Obie są nauczycielkami. Nie zostało wyjaśnione czy jedna z nich mieszkała kiedyś na stacji kosmicznej, na której Cusak służyła, czy też kapitan Cusak miała trzy siostry.

Podczas przydziału do Ambasady Federacji na Andorii, Cusak poznała Andorianina pracującego w Andoriańskim Ministerstwie Rolnictwa. Była z nim związana przez sześć lat. (DS9: The Sound of Her Voice)

Poza ekranem Edytuj

  • W postać kapitan Cusak wcieliła się Debra Wilson.
  • Postać Lisy Cusak pojawiła się w tylko jednym odcinku -DS9: The Sound of Her Voice i z uwagi na na scenariusz odcinka nie została pokazana na ekranie. Debra Wilson podkładała jedynie jej głos.
  • Debra Wilson została wybrana do tej roli na podstawie nagranej próbki głosu. Podczas wyboru aktorki, która miała zagrać rolę Cusak, producenci nie widzieli ani jednej z osób starających się o rolę. Przesłuchiwali tylko nagrania z próbkami ich głosów.
  • Reżyser DS9: The Sound of Her Voice -Winrich Kolbe - nie pozwolił Wilson spotkać się z resztą obsady DS9 aż do momentu zakończenia prac nad odcinkiem.