FANDOM

Maxia Zeta IV
Przynależność: brak
Kwadrant: Alpha
Gwiazda: Maxia Zeta
Klasa: brak danych
Grawitacja: brak danych
Średnia temperatura: brak danych
Rok: brak danych
Doba: brak danych
Biosfera: brak danych
Hydrosfera: brak danych

Maxia Zeta IV jest czwartą z dwunastu planet w systemie Maxia Zeta, położony w Alpha Kwadrant.

Planeta nie nadająca się zamieszkania, znajdowała się w strefie zamieszkiwalnej systemu. Planetę można było poddać procesowi terraformowania w celu przekształcenia warunków planety, aby nadawała się do założenia kolonii.

Nota: ...

BiosferaEdytuj

brak danych

HistoriaEdytuj

2356 SD 33217.3. U.S.S. Stargazer, NCC-2893 przeprowadzał standardową misję pomiarową systemu Maxia Zeta. Początkowe skany wykryły dwanaście planet, które nie nadawały się do zamieszkania. Natomiast trzecia i czwarta planet znajdowały się w strefie zamieszkiwalnej i dlatego mogą być kandydatami do terraformowania.

Kiedy statek zbliżył się do planety Maxia Zeta IV sensory statku wykryły niezidentyfikowany statek kosmiczny w pobliżu jednego z księżyców planety. Kurs statku sugerował, że ten statek mógł wystartować z tego księżyca, chociaż skany nie wykryły żadnego kompleksu startowego ani innych instalacji wsparcia (pomocniczych). Jak się później okazał statek ten należał do Ferengi.

Kapitan rozkazał nawiązanie połączenia z nieznanym statkiem, ale bez żadnej odpowiedzi. Niezidentyfikowany statek kosmiczny wykorzystał element zaskoczenia i ciężko uszkodził U.S.S. Stargazer. Po wielokrotnych nieskutecznych próbach ostrzeżenia tego statku, Kapitan nie miał wyboru i podjął działania obronne.

Kapitan zastosował genialny manewr, które będzie znany jako Picard manewr. Wynikiem tego statek Ferengi został zniszczony, ale uszkodzenia statku U.S.S. Stargazer były na tyle poważne, że załoga został zmuszona do opuszczenia statku. (TNG: The Battle)

Nota: Data podana w dzienniku prawdopodobnie była błędna ludzkim, ponieważ dany zaczynające się od 40.... mają miejsce w 2363 roku. Natomiast wydarzenia te miały miejsce w 2356 roku to właściwy czas gwiezdny ma miejsce w 33217.3.