FANDOM

Medycyna Starfleet logo-0001
Logo Medycyny Starfleet
Medycyna Starfleet logo-0000

Medycyna Starfleet [ang. Starfleet Medical] był departamentem Starfleet Zjednoczonej Ziemi, a obecnie Starfleet Zjednoczonej Federacji Planet przeznaczona do badań biologicznych i leczenia jego personelu. Posiadająca siedzibę w San Francisco na Ziemi, skąd nadzorowała cały personel medyczny i instalacje Starfleet.

Instalacje Edytuj

Historia Edytuj

2151, 10 kwiecień (data szacunkowa). Po Incydencie Broken Bow do Medycyny Starfleet w San Francisco dostarczono z ranną postrzałową i nieprzytomnego Klingona. W stanie ciężkim został umieszczony w oddziale intensywnej terapii. Leczeniem zajęło się trzech ludzkich lekarzy i Denobulanin o imieniu Phlox.

Wiceadmirał Forrest wezwał do Medycyny Starfleet Kapitana Archer, który prowadził inspekcję Enterprise, NX-01 znajdującej się w stoczni w orbicie Ziemi.

Jakiś czas później do oddziału przybyli starsi oficerowie Starfleet : Wiceadmirał Forrest, Kontradmirał Daniel Leonard i Komandor Williams. Towarzyszyli im przedstawiciel Vulcan, ambasador Soval, Tos i Subcommander T'Pol. Celem spotkania było omówienia rannego Klingonina.

Do spotkania dołączył Kapitan Jonathan Archer, kiedy zaproponował rozwiązanie sytuacji. Chciał dostarczyć żywego Klingona na jego planetę macierzystą. Admirał Forrest wyraził zgodę mimo sprzeciwu Vulcan. (ENT: Broken Bow)