FANDOM

Oddział Intensywnej Terapii - OIT [ang. Intensive Care Unit - ICU] to część kompleksu medycznego, szpitalu albo w ambulatorium na statku lub stacji kosmicznej. W tym oddziale są umieszczani i leczenie pacjenci znajdujących się w krytycznym stanie oraz wymagający stałej obserwacji stanu pacjenta.

Do stałego wyposażenia tego oddziału należą układy : oddechowe, pokarmowe, krążenia.

Oddziały Intensywnej Terapii Edytuj

Oddział intensywnej terapii-0010 ENT S01E01-02
Lokalizacja : Ziemia, Układ Słoneczny, Alpha Kwadrant
Kompleks : Medycyna Starfleet, San Francisco

Opis : Oddział Intensywnej Terapii składa się z dwóch pomieszczeń poczekali i pomieszczenia zabiegowego.

Pomieszczenie zabiegowe : W centrum pomieszczenia znajduje się łóżko na którym leży pacjent. Łóżko składa się z powierzchni na której leży pacjent oraz posiada dwa pasy bezpieczeństwa zabezpieczające pacjent. Mają na celu graniczyć jego ruch w wypadku agresywnego zachowania po wybudzeniu.
Pod spodem znajduje się wolna przestrzeń pod którą znajduje się powierzchnia łóżka na której znajduje się świecący prostokąt zajmujący około 60-70 procent powierzchni. Może to być rodzaj skanera, który ciągle monitoruje stan pacjenta lub forma oświetlenia.
  • Od strony głowy znajduje się konsola umożliwiająca sterowanie różnymi funkcjami łóżka
  • Od strony głowy znajdują się 4 zawory do których są podłączone przewody (rurki) które są podłączone do zaworów na ramie sufitu dookoła oświetlenia. Po każdej stronie konsoli znajduję się po dwa zawory. Każdy bok łóżka posiada również 4 zawory po 2 na wysokości nóg łóżka. Przez te przewody są prawdopodobnie doprowadzane substancje lub gazy konieczne do leczenia pacjenta.
Na łóżkiem znajduje się oświetlenie jak również rama na której są co najmniej 32 zawory szacując z widocznych zaworów.
Na trzech ścianach znajdują się co najmniej 4 monitory, które pokazują odbierane informacje z czujników przymocowanych do ciała pacjenta jak również skanerów medycznych. Co najmniej na jednej z ścian znajduje się panele oświetleniowe. Na ścianie na przeciwko stóp pacjenta znajduje się rodzaj konsoli medycznej lub kolejne łóżko.
Wejście do pomieszczenia znajduje się przy bocznej prawej stronie pomieszczenia wchodząc z poczekalni. Natomiast ścian z drzwiami składa się z dwóch dużych okien panoramicznych. Ścianę można podzielić na trzy części : drzwi oddzielone brązową kolumną, ściana z oknem panoramicznym w kształcie luku do wewnętrza pomieszczenia zabiegowego, kolejna kolumna i ściana z oknem panoramicznym w kształcie luku do wnętrza pomieszczenia poczekali.
Poczekalnia : Z korytarzu do poczekalni wchodzi się korytarzem, którego prawa ściana mieści się zewnętrznej ścianie budynku i posiada 8 małych okrągłych okien po 4 okna w dwóch rzędach. Po przejściu kilku metrów skręcamy w lewo do poczekani i następnie w prawo do oddziału intensywnej terapii. Przy drzwiach i po drugiej stronie znajduje się miejsce dla osób oczekujących, który mogą spocząć na kanapie narożnej przy której znajduje się niewielka lampa.
Historia :

2151 10 kwiecień (data szacunkowa). Po Incydencie Broken Bow do Medycyny Starfleet w San Francisco dostarczono z ranną postrzałową i nieprzytomnego Klingona. W stanie ciężkim został umieszczony w oddziale intensywnej terapii. Leczeniem zajęło się trzech ludzkich lekarzy i Denobulanin o imieniu Phlox.

Jakiś czas później do oddziału przybyli starsi oficerowie Starfleet : Wiceadmirał Forrest, Kontradmirał Daniel Leonard i Komandor Williams. Towarzyszyli im przedstawiciel Vulcan, ambasador Soval, Tos i Subcommander T'Pol. Celem spotkania było omówienia rannego Klingonina.

Do spotkania dołączył Kapitan Jonathan Archer, kiedy zaproponował rozwiązanie sytuacji. Chciał dostarczyć żywego Klingona na jego planetę macierzystą. Admirał Forrest wyraził zgodę mimo sprzeciwu Vulcan. (ENT: Broken Bow)

Lokalizacja : ~~opis~~
Kompleks/Statek kosmiczny : ~~opis~~

Opis : ~~opis~~

Historia :

~~opis~~

Lokalizacja : ~~opis~~
Kompleks/Statek kosmiczny : ~~opis~~

Opis : ~~opis~~

Historia :

~~opis~~