FANDOM

To jest jedynie zalążek artykułu. Pomóż Memory Alpha rozszerzając go. Transporter budowa

Pierścieniowy promień ograniczający [Annular Confinement Beam - ACB] określony również jako transporter promień [ang. transporter beam] jest wytwarzany przez główną cewkę energetyczną znajdującą się w podkładce górnej transporter platformy, będącej częścią transporter komory. Promień tworzy macierz przestrzenną, w której ma miejsce materializacja i dematerializacja.

Dodatkową cechą bezpieczeństwa promienia [wiązki] jest drugorzędne [wtórne] pole wewnętrzne chroniąc obiekt znajdujący się w jego wnętrzu przed wyładowaniem energii jeśli w jakiś sposób ACB zostanie zakłócony.

Promień umożliwia również wykrycie, wyłączenia albo usunięcie broni lub innych przedmiotów, która zostaną uznane za niepożądane ze względów bezpieczeństwa od osoby znajdującej się w jego wnętrzu.

Historia Edytuj

2269 SD 5221.3 - 5221.8. Po tym ja zespół zwiadowczy z statku U.S.S. Enterprise, NCC-1701 transportował się na pokład obcego statku. Kapitan Kirk skontaktował się z Porucznik Uhura i rozkazał jako środek bezpieczeństwa rozkazał namierzyć transporterem członków zespołu i utrzymywać gotowość do transportu. Uhura potwierdziła włączenie transporter promienia i namiar. Transporter znajdował się w stanie gotowości.

Po wykryciu eksplozji na pokładzie obcego statku Transporter Szef Kyle namierzył zespół zwiadowczy i transportował go pokład Enterprise. (TAS: Beyond the Farthest Star)