FANDOM

Romulański Bird-of-Prey
Romulan bird-of-prey 22c-0000 ENT S02E03 Mine
Przynależność: Romulańskie Imperium Gwiezdne
Organizacja: Romulańskie Wojsko
Klasyfikacja: okręt wojenny
W służbie: 22 wiek
Dane techniczne
Wysokość: 60 m
Szerokość: 273 m
Długość: 250 m
Pokłady: 9
Dane taktyczne
Prędkość: brak danych
Uzbrojenie: disruptor bateria
Obrona: osłona, urządzenie maskujące
Załoga: brak danych
Romulan bird-of-prey 22c-0001
Romulan bird-of-prey 22c-0005

Romulański Bird-of-Prey to typ ...nazwa typu... używany w 22 wieku przez Romulan w Romulańskim Wojsku, Romulańskie Imperium Gwiezdne.

Wprowadzone do służby co najmniej przed 2151 rokiem.

Dane spekulatywne: Daystrom Instytut spekuluje, iż liczba załogi to około 100 osób. Okręty te miały odegrać znaczącą rolę w trakcie wojny lat 2156 - 2160.

Dane techniczneEdytuj

Romulan-earlybop

Kadłub: Edytuj

brak danych

Dane spekulatywne: Daystrom Instytut spekuluje, że pancerz statku był wykonany z jednej warstwy standardowego monotanium z dodatkowym, polaryzowanym pokryciem, o grubości 1 cm. Dodatkowo wyposażone w standardowe strukturalne pole integracyjne.

Systemy napędowe Edytuj

brak danych

Dane spekulatywne: Daystrom Instytut spekuluje, że prędkość lotu wynosi warp 2, prędkość maksymalną warp 2.5, a awaryjnie warp 3 przez 2 godziny. Prędkości podane w starej skali warp.

Systemy taktyczne Edytuj

brak danych

Dane spekulatywne: Daystrom Instytut spekuluje, że w uzbrojenie statku wchodzą dwa działka plazmowe, moc wyjściowa 750 TeraWatów, 4 wyrzutnie torped fotonowych.

Systemy obronne Edytuj

brak danych

Dane spekulatywne: ...

Inne systemy Edytuj

brak danych

Dane spekulatywne: ...

Architektura wnętrz Edytuj

brak danych

Mostek Edytuj

brak danych

... Edytuj

brak danych

Historia Edytuj

brak danych

...nazwa klasy... Edytuj

brak danych

Informacje dodatkowe Edytuj

Występowanie Edytuj

brak danych

Informacje tła Edytuj

Okręt ten pojawił się w odcinku ENT: Minefield. Jak większość okrętów w tym serialu ma on zdecydowanie zbyt „nowoczesny” wygląd jak na jednostkę z XXII wieku. W odcinku tym (zupełnie niepotrzebnie zresztą) pokazano, iż statek wyposażony jest w urządzenie maskujące, które nowością będzie dopiero w XXIII wieku. Uzbrojenie okrętu pozostaje niepewne. Zgodnie ze słowami Spocka wojna między Sojuszem Ziemi, a Romulanami toczyła się z użycie głowic nuklearnych. Tymczasem w "Minefield" Bird-of-Prey oddaje salwę ostrzegawczą w kierunku Enterprise z jakiegoś rodzaju broni energetycznej, plazmowej bądź dyzruptorowej. Wydatne gondole warp kładą kres spekulacjom na temat tego, czy Romulanie posiadali napęd podprzestrzenny w XXIII wieku i wcześniej. Projekt nawiązuje kształtem do Bird-of-Prey z TOS, brakuje jednakże wspomnianego tam ptaka, wymalowanego na kadłubie (TOS: Balance of Terror). Zastrzeżenia budzi też kształt gondol warp, które przypominają te z klingońskiej klasy Raptor.

Linki zewnętrzne Edytuj

brak danych