Star Trek II Wrath of Khan
Numer : Star Trek II
Premiera : 04-06-1982
Polski tytuł : Star Trek II: Gniew Khana
Scenariusz : Harve Bennett, Jack B. Sowards
Reżyseria : Nicholas Meyer (niewymieniony)
Dyrektor : Nicholas Meyer
Producent : Robert Sallin
Rok: 22 marzec 2285
Data gwiezdna: 8130.3
St2 twok.jpg

Star Trek II: Wrath of Khan (Star Trek: Gniew Khana) to drugi film pełnometrażowy osadzony w świecie Star Trek. Wyprodukowano w 1982 przez Paramount Pictures, pod reżyserią Nicholas Meyer.

Film mimo, że w Polsce mało popularny i prawie nie wyświetlany w kinach, okazał się dla wytwórni Paramount wielkim sukcesem finansowym, zarabiając w premierowy weekend ponad 14 mln dolarów.

Podsumowanie[edytuj | edytuj kod]

Akcja filmu rozgrywa się w klika lat po wydarzeniach przedstawionych w Star Trek: The Motion Picture. Admirał Kirk i załoga Enterprise musi zmierzyć się z dawnym wrogiem (znanym z serialu Star Trek: Oryginalna Seria - Khanem, który poprzysiągł zemstę na nim za pozostawienie go na pustynnej planecie Ceti Alpha V. W tym celu uprowadza okręt Floty - Reliant.

W międzyczasie naukowcom Federacji udaje się zbudować Genesis - urządzenie umożliwiające tworzenie życia z każdej dowolnej formy materii. Informacje te trafiają w ręce Khana, który zamierza wykorzystać je jako broń w walce z Kirkiem.

Pamiętne cytaty[edytuj | edytuj kod]

brak danych

Dodatkowe informacje[edytuj | edytuj kod]

brak danych

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Z powodu ograniczeń budżetowych podczas produkcji filmu starano się za wszelką cenę obniżyć koszty, wykorzystano niektóre materiały ze Star Trek: The Motion Picture: Stacja Regula 1 była modelem z poprzedniego filmu, a mostek USS Reliant był odnowionym i lekko przerobionym mostkiem Enterprise.

Odnośniki[edytuj | edytuj kod]

Linia czasowa : ...

Kartografia : ...

Gatunki : ...

Statki kosmiczne : ...

Pozostałe : ...

Obsada[edytuj | edytuj kod]

Specjalna gościnna rola[edytuj | edytuj kod]

Pozostała obsada[edytuj | edytuj kod]

Tematy pokrewne[edytuj | edytuj kod]

brak danych

Zewnętrzne odnośniki[edytuj | edytuj kod]

brak danych

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-NC, o ile nie zaznaczono inaczej.