FANDOM

T'pol-2030 ENT S01E01-02
Imię i nazwisko: T'Pol
Rasa: Vulcanka
Płeć: kobieta
Rok urodzenia 2088
Miejsce urodzenia Vulcan
Przynależność: Naczelne Dowództw Vulcan (zrezygnowała w 2153), Starfleet UE (2154–2161)
Ranga: Komandor
Dywizja: Nauka
Obecny status: Żyła (2161)
Aktorka: Joelene Blalock

T'Pol był oficerem Naczelne Dowóztwo Vulcan, a później Starfleet Zjednoczonej Ziemi w 22 wieku, Vulcanka, kobieta.

Dzieciństwo Edytuj

2088

2088. Na planecie Vulcan urodziła się T'Pol, córka T'Les i jej męża. (ENT: Zero Hour)

Naczelne Dowództwo Vulcan Edytuj

Ministerstwo Bezpieczeństwa Vulcan Edytuj

T'Pol służyła w Vulcańskim Ministerstwie Bezpieczeństwa.

...-2135. Przechodzi szkolenie na agenta Ministerstwa Bezpieczeństwa.

Misja : schwytanie siedmiu zbuntowanych agentów Ministerstwa Bezepieczeństwa.

2135. Pierwszym zadaniem jako egent ministerstwa, było schwytanie siedmiu z dziewiętnastu Vulcańskich agentów, którzy mieli przeniknąć do przestępczego podziemia na Algeron. Podczas wykonywania zadania zbuntowali się i odmówili powrotu na Vulcan, naprawdę przystając do algerońskich grup przestępczych.

Zdołała złapać pięciu renegatów. Pościg za pozostałymi dwoma agentami Jossen i Menos doprowadził ją aż na planetę Risa. Tam podczas pościgu, w samoobronie była zmuszona zabić Jossena, a Menos zdołał uciec.

Działania, które zmusiły do zabicia agenta doprowadziły do tego, że została wysłana na zwolnienie medyczne.
Misja : brak danych

...-.... T'Pol brała udział w misji Tomed.

Rada Nauki Vulcan Edytuj

...-2149. Po zakończeniu służby w Ministerstwie Bezpieczeństwa, T'Pol została przeniesiona do Rada Nauki.

2148-2149. Przez ponad rok służyła jako Oficer Naukowy na okręcie "Seleya".

Korpus Dyplomatyczny Vulcan Edytuj

2149-2151, Kwiecień. Tuż po zakończeniu służby na "Seleya", została przeniesiona na Ziemię i rozpoczęła pracę w Vulcańskim korpusie dyplomatycznym. Na Ziemi przebywała dwa lata, pracując w Vulcańskiej misji dyplomatycznej w Sausalito.

13 kwietnia 2151-kwiecień 2153 
Subkomandor T’Pol zostaje przydzielona na Enterprise.

Starfleet UE Edytuj

Enterprise, NX-01 Edytuj

2151, Kwiecień. Subcommandor T'Pol została tymczasowo przydzielona na Ziemski okręt Enterprise. Została Pierwszym Oficerem oraz Oficerem Naukowym pod dowództwem Kapitana Jonathan Archer. Była to pierwsza misja najnowszego okrętu Ziemskiej Starfleet. Miała, po dziewięćdziesięciu latach przygotowań, rozpocząć ziemską eksplorację kosmosu.

Vulcańskie władze były przeciwne startowi Enterprise i starały się odradzić Dowództwu Starfleet dokonanie tego kroku. Kompromisowym rozwiązaniem stało się przydzielenie przedstawiciela Vulcn na okręt podczas jego pierwszej misji, która miała potrwać tylko osiem dni.

Na czas misji, T'Pol otrzymała stanowisko Pierwszego Oficera i Oficera Naukowego. Miała jednocześnie doradzać Ziemianom podczas ich pierwszej misji i obserwować ich postępowanie.

2151, 16 kwiecień (data szacunkowa). Podczas odprawy zespołu zwiadowczego z Enterprise, NX-01, T'Pol poinformowała, że Dr Phlox był zaniepokojony jedzeniem i wodą, ale ostrzegał przed intymnym kontaktem. (ENT: Broken Bow)

Dowodzenia-1000 ENT S01E01-02
Autorytet ENT S01E01-02

2151, 16 kwiecień (data szacunkowa). Kiedy Kapitan Archer został raniony na planecie Rigel X. T'Pol objęła dowodzenie na Enterprise, NX-01. Jednak Komandor Tucker uważał, że nie była oficerem Starfleet i nie miała takiego prawa. Jednak ona, zamierzała skontaktować się z Ambasadorem Soval, a jej przełożeni poprą jej autorytet w tej sytuacji. (ENT: Broken Bow)

T'Pol2
T'Pol na mostku Enterprise NX-01

Ponieważ misja zakończyła się sukcesem, Dowództwo Starfleet postanowiło zmienić plany i rozkazało Enterprise rozpocząć pierwszą ziemską dalekosiężną misję badawczą. T'Pol pozostawiono na stanowisku, które otrzymała w momencie jej przydziału na okręt.

W miarę przebywania na pokładzie Enterprise, T'Pol zaczęła zmieniać zdanie o ludziach, a członkowie załogi Enterprise również z czasem przestali traktować ją jak narzuconego przez Vulcańskiego szpiega, a zaczęli traktować jak członka załogi. Na skutek tych zmian, T'Pol poparła załogę okrętu, gdy Vulcanie domagali się odwołania misji Enterprise. Co więcej, w obronie Ziemian nie zawahała się wytknąć swoim rodakom i Naczelnemu Dowództwu błędów przez nich popełnionych. Zaskoczyła tym zarówno Vulcan jak i Ziemian. Dzięki jej wstawiennictwu, misja Enterprise mogła być kontynuowana dalej.

Misja badawcza Enterprise trwała dwa lata, gdy Ziemia została zaatakowana przez sondę wysłaną przez Xindi. Enterprise otrzymał rozkaz powrotu na Ziemię, a po modernizacji wyruszył do Obszaru Delfickiego.

Naczelne Dowództwo Vulcan zdecydowało się odwołać T'Pol ze służby na Enterprise i nakazało jej powrót na Vulcan . Jednak, zżycie z załogą okrętu zaowocowało wykształceniem się więzi pomiędzy ludźmi, a Vulcanką. T'Pol stanęła przed dylematem : posłusznie wykonać rozkaz, czy zachować się lojalnie wobec załogi Enterprise, który potrzebował doświadczonego oficera. Postanowiła sprzeciwić się rozkazom Vulcańskiego Dowództwa i dołączyć do załogi. Kosztowało ją to karierę.

Misja w Obszarze Delfickim jeszcze bardziej zbliżyła T'Pol do reszty załogi Enterprise. Po powrocie na Ziemię, formalnie poprosiła Dowództwo Floty Gwiezdnej o przyjęcie jej do Floty i przydział na Enterprise. Była pierwszą Vulcanką, która zdecydowała się na służbę w Ziemskiej Flocie Gwiezdnej. Zrobiła to wbrew władzom Vulcan, które nie były tym zachwycone.

W uznaniu jej zasług, Dowództwo Starfleet, wyraziło zgodę i awansowało ją do stopnia komandora. Służyła na Enterprise aż do czasu, gdy okręt został wycofany ze służby.

Życie osobiste Edytuj

Zainteresowania Edytuj

~~w rozbudowie~~

Relacje osobiste Edytuj

~~w rozbudowie~~

imię i nazwisko Edytuj

~~w rozbudowie~~

Misja na ....... Edytuj

Akta medyczne Edytuj

Zaburzenie emocjonalne : 2135

Wystąpienie : Po powrocie na Vulcan, T'Pol nadal nie mogła się otrząsnąć z poczucia winy spowodowanego zastrzeleniem Jossen. Doprowadziło ją to do zaburzeń emocjonalnych i jej przełożeni postanowili ją wysłać do klasztoru P'Jem.

Leczenie : Aby ponownie odzyskać równowagę emocjonalną, mnisi klasztory przeprowadzili u T'Pol rytuał Vol'Ara, dzięki któremu zapomniała ona o wydarzeniach na planecie Risa i stłumiła emocje z nimi związane. Leczenie trwało kilka miesięcy, co umożliwiło odzyskanie równowagi emocjonalnej.

...nazwa choroby/kontuzji...  : ...data..

Wystąpienie : ...opis...

Leczenie : ...opis...