Memory Alpha
Advertisement
Memory Alpha
Serial: TNG
Sezon: 3x22
Tytuł: The Most Toys
Polskie tytuły: Kolekcja
Data pierwszej emisji: 7 Maj 1990
Numer produkcyjny: 40273-170
Rok: 2366
Data gwiezdna: 43872.2
Scenariusz: Shari Goodhartz
Reżyseria: Timothy Bond

U.S.S. Enterprise, NCC-1701-D nabywa od Zibaliańskiego kupca Kivas Fajo hytritium, bardzo niestabilną substancję. Transport jest niebezpieczny więc Data przewozi ten materiał promem. Jednak w czasie ostatniego lotu prom wybucha. Wszyscy myślą, że Data zginął w wybuchu, tymczasem jest przetrzymywany wbrew swojej woli przez kupca, który zbiera unikatowe przedmioty.

Podsumowanie[]

Enterprise musi poradzić sobie z nagłym skażeniem wód w jednej kolonii, więc zaopatrują się w hytryt, który jest bardzo niestabilny, więc nie da się go teleportować. Ze względu na ryzyko, na pokład statku przewozi go komandor porucznik Data. Jednak gdy potwierdza ostatnią partię towarów, tajemniczy ładunek elektryczny przenika do niego. Potem Enterprise utrzymuje kontakt wzrokowy z wachadlowcem, ale nagle wahadłowiec wybucha. Cała załoga jest zdruzgotana, szczególnie obsada mostka. Potem kupiec od, którego kupili substancję, Kivas Fajo, pyta co się stało, i czy się udało uratować pilota. Kapitan odpowiada, że niestety nie i prosi o dane z sensorów Jovis. Później widzimy nieprzytomnego Datę w jakimś pokoju. Nagle android odzyskuje przytomność i próbuje użyć komunikatora, jednak odkrywa, że go nie ma. Zaskoczony pyta siebie co tutaj robi, gdy nagle do pokoju wchodzi Fajo ze swoją asytstentka6, tą sama, która wcześniej prosiła Datę o potwierdzenie ostatniej partii towarów. Kupiec wyjaśnia androidowi dlaczego tu jest, ale Data mówi, że nie może i nie chce tu zostać. Fajo wymienia uwagi ze swoją astystentką. W końcu mówi, że mie pozwala androidowi odejść. Data mówi, że w takim razie musi uciec i próbuje wyważyć drzwi, na co Fajo mówi, że 10 takich jak Data dałoby radę. Gdy android próbuje chwycić kupca by ten otworzył drzwi, napotyka osłonę, która blokuje przepływ pozytronów (mózg Daty jest pozytronowy). Kivas odradza Dacie zbliżania się do niego i wychodzi z Varrią. W tym czasie Geordi przeprowadza śledztwo w sprawie wachadlowca. Jest zdenerwowany, ponieważ nie może znaleźć przyczyny usterki i nie wierzy, że to mógłby być błąd pilota. Picard mówi, że Geordi powinien odpocząć przed przylotem do kolonii. La Forge w końcu się zgadza i wychodzi, a kapitan pyta Rikera, kto ma zastąpić Datę. W końcu drugim oficerem zostaje Worf, a Deanna pyta klingona jak się z tym czuje,na co Worf odpowiada, że na klingonskich statkach to normalne. W tym czasie Data karmi stworzenie, które więzi Fajo, a które powszechnie uważane są za wyginiete. Gdy wchodzi Fajo, pyta androida dlaczego nadal jest w mundurze, na co Data odpowiada, że to dlatego, że jest oficerem floty. Fajo odpowiada, że nie jest już we flocie i prosi komputer o pewną substancję, którą wylewa na mundur Daty. Informuje też androida, że nir zniszczy to jego skory, ale roztopi mundur. Data nie ma wyjścia i po opuszczeniu przez Fajo jego więzienia, android musi się przebrać,ponieważ przestrzega zasad Floty Gwiezdnej. Tymczasem załoga dociera do kolonii i kapitan każe Worfowi wprowadzić sondę naładowaną hytrytem, omyłkowo nazywając go Datą. Załoga jest zaskoczona tak szybkim oczyszczeniem wody, więc Picard wysyła zwiad na powierzchnię. Dr. Crusher i Worf odkrywają, że to nie był prawdziwy trojcyjan, więc zastanawiają się nad motywami. W tym czasie Fajo każe Dacie usiąść na krześle, ten jednak ciągle odmawia. W koncu siada, ponieważ Fajo grozi zastrzeleniem Varii. Tymczasem załoga Enterprise odkrywa, że Fajo zbiera rzadkie i cenne obiekty. Gdy Geordi sugeruje, że Data nie był na wahadłowcu, kapitam każe ruszyć za Jovis. Wcześniej Geordi i Wesely odkryli, że Data nie potwierdził wylotu za hangaru statku Fajo. Potem Varria pomaga Dacie uciec ze statku jej pracodwacy, co kończy się jej zastrzeleniem z zakloczacza Varon-T. Riker i O'Brien teleportują Datę, a ten wymienia zarzuty wobec Fajo. Po pewnym czasie android przychodzi do celi, w której jest Fajo.

Pamiętne cytaty[]

- Myślałem, że wszystkich nas przeżyje. O stulecia.

- Pracował nad tym od miesięcy. Uważał, że to jeszcze nie jest skończone.

- Wiesz jak krytyczny jest Data, szczególnie wobec siebie.

- (po chwili milczenia) To prezent od kapitana.

- Należy mu go oddać. (wyjmuje karty i żetony do gry w pokera)

- One powinny wrócić do komandora Rikera.

- Data zawsze nabierał się na jego blef. (gwiżdże widząc odznaczenia i wyjmuje je )

- To najwyższe odznaczenia Floty.

- Nieźle jak na chodzący zbiór obwodów i komórek pamięci. (wyjmuje mini holo emiter i włącza go. Wyświetla się na nim portret Tashy. Po chwili go wyłącza). Wiesz co? Wciąż myślę o tym wypadku. Myślę, co takiego się stało. Widzę Datę w wahadłowcu. Jakbym był obok niego podczas sekwencji startu. Co się stało? Czemu tego nie wykryłem? Co przegapiłem?

Rozmowa Geordi'ego i Wesely'a w kwaterze Daty

- Jak na androida bez uczuć, potrafił je wzbudzić u innych.

Riker

Dodatkowe informacje[]

~~rozbudowa~~

Odnośniki[]

Linia czasowa : ...

Kartografia : ...

Gatunki : ...

Statki kosmiczne : ...

Pozostałe : ...

Gościnna obsada[]

  • ... jako ...

Specjalna gościnna rola[]

  • ... jako ...

Pozostała obsada[]

  • ... jako ...

Tematy pokrewne[]

~~rozbudowa~~

Zewnętrzne odnośniki[]

~~rozbudowa~~

Poprzedni odcinek:
Hollow Pursuits
Star Trek: Następne Pokolenie
Season 3
Następny odcinek:
Sarek (odcinek)
Advertisement