Memory Alpha
Advertisement
Serial: TNG
Sezon: 3x22
Tytuł: The Most Toys
Polskie tytuły: Kolekcja
Data pierwszej emisji: 7 Maj 1990
Numer produkcyjny: 40273-170
Rok: 2366
Data gwiezdna: 43872.2
Scenariusz: Shari Goodhartz
Reżyseria: Timothy Bond

U.S.S. Enterprise, NCC-1701-D nabywa od Zibaliańskiego kupca Kivas Fajo hytritium, bardzo niestabilną substancję. Transport jest niebezpieczny więc Data przewozi ten materiał promem. Jednak w czasie ostatniego lotu prom wybucha. Wszyscy myślą, że Data zginął w wybuchu, tymczasem jest przetrzymywany wbrew swojej woli przez kupca, który zbiera unikatowe przedmioty.

Podsumowanie[]

Enterprise musi poradzić sobie z nagłym skażeniem wód w jednej kolonii, więc zaopatrują się w hytryt, który jest bardzo niestabilny, więc nie da się go teleportować. Ze względu na ryzyko, na pokład statku przewozi go komandor porucznik Data. Jednak gdy potwierdza ostatnią partię towarów, tajemniczy ładunek elektryczny przenika do niego. Potem Enterprise utrzymuje kontakt wzrokowy z wachadlowcem, ale nagle wahadłowiec wybucha. Cała załoga jest zdruzgotana, szczególnie obsada mostka. Potem kupiec od, którego kupili substancję, Kivas Fajo, pyta co się stało, i czy się udało uratować pilota. Kapitan odpowiada, że niestety nie i prosi o dane z sensorów Jovis. Później widzimy nieprzytomnego Datę w jakimś pokoju. Nagle android odzyskuje przytomność i próbuje użyć komunikatora, jednak odkrywa, że go nie ma. Zaskoczony pyta siebie co tutaj robi, gdy nagle do pokoju wchodzi Fajo ze swoją asytstentka6, tą sama, która wcześniej prosiła Datę o potwierdzenie ostatniej partii towarów. Kupiec wyjaśnia androidowi dlaczego tu jest, ale Data mówi, że nie może i nie chce tu zostać. Fajo wymienia uwagi ze swoją astystentką. W końcu mówi, że mie pozwala androidowi odejść. Data mówi, że w takim razie musi uciec i próbuje wyważyć drzwi, na co Fajo mówi, że 10 takich jak Data dałoby radę. Gdy android próbuje chwycić kupca by ten otworzył drzwi, napotyka osłonę, która blokuje przepływ pozytronów (mózg Daty jest pozytronowy). Kivas odradza Dacie zbliżania się do niego i wychodzi z Varrią. W tym czasie Geordi przeprowadza śledztwo w sprawie wachadlowca. Jest zdenerwowany, ponieważ nie może znaleźć przyczyny usterki i nie wierzy, że to mógłby być błąd pilota. Picard mówi, że Geordi powinien odpocząć przed przylotem do kolonii. La Forge w końcu się zgadza i wychodzi, a kapitan pyta Rikera, kto ma zastąpić Datę. W końcu drugim oficerem zostaje Worf, a Deanna pyta klingona jak się z tym czuje,na co Worf odpowiada, że na klingonskich statkach to normalne. W tym czasie Data karmi stworzenie, które więzi Fajo, a które powszechnie uważane są za wyginiete. Gdy wchodzi Fajo, pyta androida dlaczego nadal jest w mundurze, na co Data odpowiada, że to dlatego, że jest oficerem floty. Fajo odpowiada, że nie jest już we flocie i prosi komputer o pewną substancję, którą wylewa na mundur Daty. Informuje też androida, że nir zniszczy to jego skory, ale roztopi mundur. Data nie ma wyjścia i po opuszczeniu przez Fajo jego więzienia, android musi się przebrać,ponieważ przestrzega zasad Floty Gwiezdnej. Tymczasem załoga dociera do kolonii i kapitan każe Worfowi wprowadzić sondę naładowaną hytrytem, omyłkowo nazywając go Datą. Załoga jest zaskoczona tak szybkim oczyszczeniem wody, więc Picard wysyła zwiad na powierzchnię. Dr. Crusher i Worf odkrywają, że to nie był prawdziwy trojcyjan, więc zastanawiają się nad motywami. W tym czasie Fajo każe Dacie usiąść na krześle, ten jednak ciągle odmawia. W koncu siada, ponieważ Fajo grozi zastrzeleniem Varii. Tymczasem załoga Enterprise odkrywa, że Fajo zbiera rzadkie i cenne obiekty. Gdy Geordi sugeruje, że Data nie był na wahadłowcu, kapitam każe ruszyć za Jovis. Wcześniej Geordi i Wesely odkryli, że Data nie potwierdził wylotu za hangaru statku Fajo. Potem Varria pomaga Dacie uciec ze statku jej pracodwacy, co kończy się jej zastrzeleniem z zakloczacza Varon-T. Riker i O'Brien teleportują Datę, a ten wymienia zarzuty wobec Fajo. Po pewnym czasie android przychodzi do celi, w której jest Fajo.

Pamiętne cytaty[]

- Odczyt pola uszczelniającego wahadłowca 12 w normie. Właśnie opuszcza Jovis.

-Na ekran.

- Pole uszczelniające stabilne. Fluktuacje grawitacyjne w dopuszczalnych normach. Kurs...

Wahadłowiec wybucha, Picard i Riker wstają, reszta załogi z trwogą patrzy na ekran, na którym widać szczątki wahadłowca, które zostają wyrzucone ma wszytskie strony.

- Data.

Geordi, Picard i Worf.

- Myślałem, że wszystkich nas przeżyje. O stulecia.

- Pracował nad tym od miesięcy. Uważał, że to jeszcze nie jest skończone.

- Wiesz jak krytyczny jest Data, szczególnie wobec siebie.

- (po chwili milczenia) To prezent od kapitana.

- Należy mu go oddać. (wyjmuje karty i żetony do gry w pokera)

- One powinny wrócić do komandora Rikera.

- Data zawsze nabierał się na jego blef. (gwiżdże widząc odznaczenia i wyjmuje je )

- To najwyższe odznaczenia Floty.

- Nieźle jak na chodzący zbiór obwodów i komórek pamięci. (wyjmuje mini holo emiter i włącza go. Wyświetla się na nim portret Tashy. Po chwili go wyłącza). Wiesz co? Wciąż myślę o tym wypadku. Myślę, co takiego się stało. Widzę Datę w wahadłowcu. Jakbym był obok niego podczas sekwencji startu. Co się stało? Czemu tego nie wykryłem? Co przegapiłem?

Rozmowa Geordi'ego i Wesely'a w kwaterze Daty

- Jak na androida bez uczuć, potrafił je wzbudzić u innych.

Riker

- Twoja pierwsza zmiana na nowym stanowisku?

- Służyłem już na nim.

- Martwiłam się o ciebie.

- O mnie? Czemu?

- Bo wiem, jakbym się czuła, gdybym miała zastąpić Datę.

- Awans z powodu śmierci członka załogi jest czymś normalnym wśród Klingonów.

- Wiem, ale to nie klingoński statek, a Data był twoim przyjacielem. I już drugi raz zastępujesz zmarłego członka załogi

-Uczciłem pamięć Daty, tak samo jak porucznik Yar, wykonując ich obowiązki równie dobrze, co oni.

-W prawdziwie klingoński sposób.

Deanna i Worf

- Nie skrzywdzisz mnie. Szacunek do życia we wszystkich odmianach. Sam tak mówiłeś. Jestem żywą Istotą, więc nie możesz mnie skrzywdzić.

- (celuje zakłócaczem w stronę Fajo) Oddasz się w ręce władz.

- Bo co? Zastrzelisz mnie? Groźba bez pokrycia. Obaj to wiemy. Pogódź się z losem. Wrócisz na krzesło i na nim Usiądziesz. Będziesz zabawiał mnie i moich gości. Bo inaczej zabiję kogoś innego. (wskazuje na jakiegoś osobnika) Może jego. To bez znaczenia. Ich krew będzie na twoich rękach. Tak jak Varrii. Musisz strzelić. Zamordować mnie. To wystarczy. No dalej. Strzelaj. Gdybyś tylko mógł czuć furię z powodu śmierci Varrii. Gdybyś mógł czuć potrzebę zemsty. Może byś strzelił. Ale jesteś tylko androidem. Nie możesz nic czuć. To dla ciebie kolejna łamigłówka. Kolejna życiowa ciekawostka.

- Nie mogę pozwolić byś to kontynuował. (przygotowuje się do strzału)

- Twoje oprogramowanie nie pozwoli Ci strzelić. Nie możesz. Nie.

- (teleportuje się)

Fajo i Data

- Komandor Data został przeteleportowany z bronią. Chyba wypaliła!

- Wypaliła?

- Wyłączam ją.

- Witamy z powrotem, Data. Nic ci nie jest?

- Wszystko w porządku, komandorze. Proszę aresztować Kivasa Fajo pod zarzutem morderstwa, porwania, kradzieży...

- Już to załatwiliśmy.

- (oddaje broń) Zakłócacz Varon-T. Należy do Fajo.

- O'brien twierdzi, że broń wypaliła.

- Może coś się stało podczas transportu.

O'brien, Riker i Data

- Mam się kajać dla twojej satysfakcji? Mam błagać o litość? Nie spodziewaj się tego po mnie.

- Niczego się nie spodziewam.

- Role się odwróciły. Prawda? Teraz jesteś kolekcjonerem, a ja jestem w klatce. (dotyka pola siłowego i gwałtownie cofa rękę przez wyładowanie)

- Na to wychodzi.

- Nie myśl, że to mój koniec. Miałem cię w swojej kolekcji, jeszcze to powtórzę.

- Nie widzę takiej możliwości. Twoja kolekcja została skonfiskowana. Wszystkie ukradzione przedmiotu zwróćmy ich prawowitym właścicielom. Straciłeś wszystko co cenisz.

- Musi ci to sprawiać przyjemność.

- Wcale nie. Nie czuję przyjemności. Jestem tylko androidem.

Fajo w celi i Data

Dodatkowe informacje[]

~~rozbudowa~~

Odnośniki[]

Linia czasowa : ...

Kartografia : ...

Gatunki : ...

Statki kosmiczne : ...

Pozostałe : ...

Gościnna obsada[]

  • ... jako ...

Specjalna gościnna rola[]

  • ... jako ...

Pozostała obsada[]

  • ... jako ...

Tematy pokrewne[]

~~rozbudowa~~

Zewnętrzne odnośniki[]

~~rozbudowa~~

Poprzedni odcinek:
Hollow Pursuits
Star Trek: Następne Pokolenie
Season 3
Następny odcinek:
Sarek (odcinek)
Advertisement