FANDOM

Tos-0005
Imię i nazwisko: Tos
Rasa: Vulcanie
Płeć: mężczyzna
Przynależność: Vulcańskie Wysokie Dowództwo
Zawód: Dyplomata
Obecny status: Żył (2151)
Aktor: Thomas Kopache
Tos-1000 ENT S01E01-02

Tos to przedstawiciel gatunku Vulcan, członek Vulcańskie Wysokie Dowództwo.

OpisEdytuj

Służył na Ziemi jako Vulcański dyplomata u boku ambasadora Soval. Podzielał zdanie swoich współbrateńców, że ludzie nie byli gotowi do wyruszenia w dalsze obszary kosmosu.

HistoriaEdytuj

2151, 10 kwiecień (data szacunkowa). Tos wraz z ambasadorem Soval skontaktowali się z Klingońską Wysoką Radą w imieniu Zjednoczonej Ziemi i poinformowali o incydencie w Broken Bow. Wynegocjowali pokojowe rozwiązanie tej sytuacji. Klingoni zgodzili się, żeby sprawą zajęli się Vulcanie i dostarczyli ciało Klingona na planetę Qo'noS.

Oddziale Intensywnej Terapii w Medycynie Starfleet w San Francisco, Soval, Tos i Subcommander T'Pol spotkali się z przedstawicielami Starfleet, gdzie poinformowali o decyzji Klingonów.
W odpowiedzi na stwierdzenie Kontradmirała Leonard, że Starfleet powinna zając się incydentem mającym miejsce na ich planecie, Tos stwierdził, że lokalizacja była nieistotna i że, jeśli nie Vulcani by rozmawiali z Klingonami, Ziemia najprawdopodobniej stała by w obliczu sił inwazyjnych najbliższej przyszłości.
Wiceadmirał Maxwell Forrest reprezentujący Ziemię zdecydował, że to Enterprise, NX-01 dostarczy Klingona na jego planetę. (ENT: Broken Bow)

Nota: Tos został zagrany przez Thomas Kopache, który grał wiele innych postaci w czterech spinoffach Star Trek. Nazwa Tos pochodzi z scenariuszu. Jest to odniesienie do Star Trek: The Original Series, , często nazywanego skrótem "TOS". [1]

Po tym, jak Paramount szukał aktora do roli, wysłali arkusz opisujący postać do agentów talentów, którzy tak scharakteryzowali tę rolę: "Vulcański mężczyzna. 50s-te, asystent ambasadora Soval. Dzieli pogardę Soval dla ludzkiej kultury." [2]