FANDOM

Baner rozbudowa

Ten artykuł jest
obecnie rozbudowywany

Unnatural Selection - scena tytułowa
Serial: TNG
Sezon: 2x07
Tytuł: Unnatural Selection
Polskie tytuły: Selekcja nienaturalna
Data pierwszej emisji: 30 stycznia 1989
Numer produkcyjny: 40272-133
Rok: 2365
Data gwiezdna: 42494.8
Scenariusz: John Mason, Mike Gray
Reżyseria: Paul Lynch

Enterprise-D zajmuje się sprawą statku Lantree, którego cała załoga niespodziewanie umarła ze starości.

PodsumowanieEdytuj

PrologEdytuj

Enterprise zmierza w kierunku Bazy Gwiezdnej Indie na pilne spotkanie z kurierem medycznym Gwiezdnej Floty. Kapitan Picard widzi w tej misji okazję do sprawdzenia nowej głównej oficer medycznej w akcji. Najpierw jednak kapitan wzywa do swojego gabinetu doradcę Deannę Troi, by poznać jej zdanie na temat dr Pulaski. Deanna potwierdza sumienność nowej doktor, mimo wątpliwości kapitana.

Unnatural Selection - rozmowa o dr Pulaski

Picard zastanawia się nad dr Pulaski

Wówczas dowodzący mostkiem komandor porucznik Data donosi o zarejestrowaniu z sąsiedniego sektora słabego sygnału SOS na podprzestrzennej częstotliwości. Picard przechodzi zatem na mostek, gdzie dołącza do niego również komandor Riker. Dokładniejsza analiza sygnału wskazuje na jego pochodzenie ze statku zaopatrzeniowego USS Lantree. Komunikat ze statku donosi o wymieraniu członków załogi. Gdy kapitan Picard usiłuje nawiązać kontakt, nikt nie odpowiada.

Akt IEdytuj

Data informuje, że Lantree znajduje się w odległości 2,2 miliparseków od Enterprise, namiar 3-0, kąt 1-4-5. Android doprecyzowuje również dane dotyczące obiektu: jest to statek zaopatrzeniowy klasy VI przypisany do sektora Gamma 7, posiadający wyłącznie uzbrojenie obronne klasy III; 26-osobową załogą dowodzi kapitan L.I. Telaka. Wobec dalszego braku odzewu ze strony Lantree, kapitan Picard rozkazuje dotrzeć do statku z prędkością warp 7, a następnie obrać kurs równoległy. W międzyczasie na mostek przybywają starszy mechanik porucznik Geordi La Forge oraz doktor Pulaski.

Unnatural Selection - kapitan statku Lantree

Kapitan statku USS Lantree

Gdy Enterprise dociera do Lantree, okazuje się, że na pokładzie statku brak oznak życia; okręt nie wykazuje jednak śladów po jakimkolwiek starciu, wszystkie systemy funkcjonują prawidłowo, zaś w promieniu 2 parseków nie widać żadnej innej jednostki, przyjaznej czy wrogiej. Podporucznik Worf radzi wejść na pokład, komandor Riker proponuje jednak na początek przejąć zdalnie kontrolę nad statkiem i aktywować podgląd centralny, by zobaczyć, co dzieje się na mostku. Przystając na tę sugestię, kapitan Picard udaje się do swojego gabinetu, gdzie prosi komputer o obejście zabezpieczeń na Lantree, powołując się na swój kapitański kod dostępu (omikron-omikron-alfa-gwiazda polarna-2-7). Podczas gdy komputer weryfikuje kod, Picard dołącza z powrotem do załogi. Po udanej weryfikacji oficerowie aktywują podgląd centralny na mostku Lantree. Ich oczom ukazuje się martwa załoga, wciąż na swoich stanowiskach. Doktor Pulaski oznajmia ze zdziwieniem, że wszyscy członkowie umarli z przyczyn naturalnych - ze starości.

W sali obserwacyjnej Picard, Riker, Troi, Pulaski i Worf odsłuchują ostatnie nagranie kapitana Telaki z dziennika pokładowego. Dowiadują się z niego, że przy życiu pozostało jedynie 6 oficerów, statek zmierzał zaś w stronę najbliższej Bazy Gwiezdnej. Komandor Riker zauważa, że Telaka był w jego wieku, standardowa śmierć ze starości nie była zatem możliwa. Doktor Pulaski potwierdza idealny stan zdrowotny załogi podczas rozpoczęcia ich misji przed 8 tygodniami; jedynym wyjątkiem była tu talazjańska grypa złapana przez pierwszego oficera 5 dni temu, która jednak nie mogła być przyczyną zgonu wszystkich na statku. Jako że przed 3 dniami Lantree był z wizytą na Stacji Badań Genetycznych Darwina na Gagarinie IV, kapitan Picard postanawia skierować tam Enterprise, by ostrzec naukowców przed potencjalnym zagrożeniem. Przed wyruszeniem w podróż, Worf ustawia informację o kwarantannie na Lantree i uruchamia sygnały świetlne.

Akt IIEdytuj

Unnatural Selection - genetycznie zmodyfikowany nastolatek

Genetycznie zmodyfikowany nastolatek

Akt IIIEdytuj

Unnatural Selection - Data i Pulaski z nastolatkiem

Data i Pulaski badają nastolatka z laboratorium

Akt IVEdytuj

Unnatural Selection - genetycznie zmodyfikowane dzieci

Genetycznie zmodyfikowane nastolatki w laboratorium

Akt VEdytuj

Unnatural Selection - szybko starzejąca się dr Pulaski

Dr Pulaski w ostatnim stadium choroby

Pamiętne cytatyEdytuj

~~rozbudowa~~

Dodatkowe informacjeEdytuj

Scenariusz i produkcjaEdytuj

FabułaEdytuj

  • W scenie przejmowania kontroli nad Lantree, Data znajduje się w dwóch miejscach naraz - przy stanowisku naukowym za Worfem oraz przy swojej konsoli operacyjnej obok sternika.

Odnośniki Edytuj

Linia czasowa : 2365 rok, XXIV wiek

Kartografia : sektor Gamma 7, Gagarin IV

Gatunki : ludzie, Klingoni, androidy

Statki kosmiczne : Enterprise-D, Lantree

Pozostałe : Baza Gwiezdna Indie, Stacja Badań Genetycznych Darwina, talazjańska grypa

ObsadaEdytuj

Gościnna obsadaEdytuj

Specjalna gościnna obsadaEdytuj

Poprzedni odcinek:
The Schizoid Man
Star Trek: Następne Pokolenie
Season 2
Następny odcinek:
A Matter Of Honor