FANDOM

Voq-0000 DIS S01E01 The Vulcan Hello
Imię i nazwisko: Voq
Rasa: Klingon
Płeć: mężczyzna
Przynależność: Klingońskie Imperium
Zawód: wojownik
Obecny status: Nieżyje (2257)
Aktor: Javid Iqbal

Voq to przedstawiciel gatunku Klingońskiego, członek Domu T'Kuvma i obywatel Klingońskiego Imperium.

[Pl.] : Voq. Syn nikogo. ... Jestem godzien. Nie przez krew, ale wiarę. Służę światłu Kahless. Odradzam się w jego płomieniach.
[Pl.] : Voq. Son of none. ... I am worthy. Not by blood, but by faith. I serve the light of Kahless. I am reborn in his flames.

OpisEdytuj

Voq przed wstąpienie do Domu T'Kuvma nie posiadał własnego domu i rodzinnego ostrza dlaczego nie mógł przyjąć pierworodztwa domu szlacheckiego.

Przed 2250-tym spotkał Klingońskiego wojownika T'Kuvma, który głosił nauki Kahlessa i gromadził wokół siebie podobnie myślących Klingonów. Voq przyłączył się do tego Klingona.

W 2250-tych wraz z T'Kuvma rozpoczęli przygotowania do zrealizowania planu zjednoczenia Klingonów. Do tego celu użyli Latarnię, która została dostarczona do binarnego systemu UFC 012073. Lokalizacja była idealna ponieważ system znajdował się na krawędzi terytorium Federacji i przekaźnik komunikacyjny.

Po zakończeniu wszystkich przygotowań, Klingoni uszkodzili przekaźnik komunikacyjny, a statek Sarkofag aktywował maskowanie oczekując przybycia statku Starfleet. Działania te doprowadziły do reakcji z strony Starfleet, która wysłała statek w celu przeprowadzenia napraw i określenia przyczyn jego awarii. (DIS: The Vulcan Hello)

2256 SD 1207.54-1207.95 (data szacunkowa). Po pogrzebie Rejac, następny w linii rodziny Or'Eq nie chciał zostać nowym Nosicielem Pochodni. Wtedy zgłosił się Voq, syn nikogo, który chciał zapalić latarnię. Chociaż, że nie był godny bo nie posiadał własnego rodzinnego ostrza i dlatego nie mógł przyjąć pierworodztwa domu szlacheckiego.

Jednak uważał, że był godny nie przez krew, ale wiarę. Służył światłu Kahless i odradzał się w jego płomieniach. Przypalił rękę na jednej pochodni znajdującej się na mostku.

[Pl.] : Jestem godzien. Nie przez krew, ale wiarę. Służę światłu Kahless. Odradzam się w jego płomieniach.
[Pl.] : I am worthy. Not by blood, but by faith. I serve the light of Kahless. I am reborn in his flames.

T'Kuvma uznał go godnym, ponieważ żył na zewnątrz i pragnął być częścią czegoś większego niż on sam. Niektórzy mogli postrzegać kolor jego skóry jako błąd natury. T'Kuvma nazywał to lustrem, bo widział siebie w nim. Następnie przekazało jego ostrze na ręce Voq. Honor Nosiciela Pochodni teraz należał do niego. (DIS: The Vulcan Hello)

HistoriaEdytuj

DIS S01E01-0234
Obejmuje rolę Nosiciela Pochodni

2256 SD 1207.54-1207.95 (data szacunkowa). Voq zgłosił się jako ochotnik i T'Kuvma otrzymał honor jako Nosiciela Pochodni. (DIS: The Vulcan Hello)

Akta medyczne Edytuj