FANDOM

Vulkańskie Wysokie Dowództwo [ang. Vulcan High Command] to potężny organ rządu planety Vulcan, która była wojskiem rządowym w 21 wieku.

Organ ten był odpowiedzialny za nadzorowanie organizacji wojskowych i cywilnych, jak również ich flot kosmicznych, wszelkiego rodzaju misji i badań naukowych.

HistoriaEdytuj

2016. Po zdarzeniu prowadzącym do zniszczenia jednego z statków Vulkańskie Wysokie Dowództwo na planecie Vulcan wprowadziło nową politykę. Wydano dowódcom każdego statku dyrektywę. Po spotkaniu Klingońskiego statku należy otworzyć ogień bez ostrzeżenia. (DIS: The Vulcan Hello)

Nota: Politykę tą określiła w 2256 roku Komandor Burnham jako "Vulkańskie cześć".

2016 (po). Klingońska Wysoka Rada z planety Qo'noS skontaktowała się z Vulcańskie Wysokie Dowództwo na planecie Vulcan. Celem było rozpoczęcie stosunków dyplomatycznych w celu omówienia przyszłych zasad podczas kontaktu statków obu gatunków. (DIS: The Vulcan Hello)

Nota: Po nawiązaniu stosunków dyplomatycznych, prawdopodobnie doszło do rozmów, których wynikiem było zaprzestanie ataków.

Pierwsza możliwość: Obie strony zgodziły się zachowanie po wykryciu przez sensory statku drugiej strony zachowanie bezpiecznej odległości i omijanie się nawzajem. Bez nawiązywania kontaktu. Po przekroczeniu określonej odległości, dowódca statku może założyć, że drugi statek ma wrogie zamiary i może zaatakować bez wcześniejszego ostrzeżenia.

Druga możliwość: Obie strony zgodziły się po wykryciu przez sensory statku drugiej strony wysyła wcześniej uzgodnioną wiadomość. W wypadku, kiedy drugi statek nie zastosuje się do ostrzeżenia dowódca statku może założyć, że drugi statek ma wrogie zamiary i może zaatakować bez wcześniejszego ostrzeżenia.