În universul fictiv Star Trek, o planetă de clasa M sau planetă din clasa Minshara este o planetă pe care oamenii pot trăi fără echipamente speciale. Se pare că acest denumire este de origine vulcaniană.

Proprietăţi[modificare | modificare sursă]

Proprietăţi ale unei planete de clasa M:

  • Atmosfera planetei este în general bogată în azot şi oxigen şi în proporţii confortabile.
  • Atmosfera este lipsită de gaze toxice (acid sulfuric etc.).
  • Temperaturile sunt cel puţin suportabile local pentru viaţa umană.
  • Gravitaţia nu necesită echipamente suplimentare.
  • Umiditatea şi apa permit viaţa.
  • Vegetaţia este deja prezentă.
  • De asemenea, poate găzdui forme de viaţă animală şi chiar umanoide.

Într-un episod din Star Trek: Generaţia următoare, profesorul Gallen, mentor de xenoarheologie al căpitanului Picard, a prezentat şi ideea că o specie, numită Progenitori, ar fi însămânţat o mare parte din univers, ceea ce ar explica asemănarea dintre speciile galaxiei.

Este mai mult decât probabil să fie un concept Vulcan, având în vedere că (în comparaţie cronologică cu toate seriile Star Trek) primul personaj care menţionează acest nume este Subcomandantul T'Pol din Star Trek: Enterprise.

Exemple[modificare | modificare sursă]

Pământul este o planetă de clasa M, la fel şi planetele (de exemplu) Aldea, Alpha Carinae II, Bajor, Betazed, Cardassia Prime, Ferenginar, Genesis, Ligon II, Ophiucus IV, Qo'noS, Risa, Romulus sau Vulcan.[1][2][3]

Note[modificare | modificare sursă]

  1. Erdmann, Terry J.; Paula M. Block. Star Trek 101. Simon and Schuster, 2008, p. 21. ISBN 0743497236. «What is Class M? It is a designation used to describe a planet capable of supporting life "as we know it". With a breathable oxygen-nitrogen atmosphere and a temperature range that won't boil the crew's blood. Most of the planets the Enterprise stops at fit the classification and are very Earth-like. Which is very convenient for filming on location.»
  2. Mandel, Geoffrey. Star Trek Star Charts: The Complete Atlas of Star Trek. Pocket Books, 2002, p. 27. ISBN 0743437705.
  3. Okuda, Michael; Debbie Mirek, Doug Drexler. The Star Trek Encyclopedia: A Reference Guide to the Future. Pocket Books, 1999, p. 363. ISBN 0671536095.

Vezi şi[modificare | modificare sursă]

Community content is available under CC-BY-NC unless otherwise noted.